Jak tworzyć skuteczne treści na TikToku?

Temat numeru

Make every second count! TikTok ma ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie, w tym 10,6 mln użytkowników platformy w Polsce.

Kucharze, profesjonalne syreny, pracownicy branży budowlanej, lekarze, nauczyciele, mamy na pełnych obrotach i właściciele czworonogów – nie ma chyba profesji, grupy społecznej czy fandomu, którego nie byłoby na TikToku i który nie starałby się dotrzeć do nowych użytkowników. Wspólny mianownik? Rozrywka. W Polsce 61% użytkowników platformy odwiedza medium w ramach odskoczni od codzienności, a 63% by poprawić sobie humor. Z danych udostępnionych przez samą platformę wynika, że po obejrzeniu reklamy na TikToku widzowie ufają marce o 41% bardziej i są o 31% bardziej skłonni do lojalności wobec niej. Nic więc nadzwyczajnego w tym, że w pewnym momencie marki dostrzegły i doceniły możliwości medium, którego tematyką jeszcze kilka lat wcześniej były głównie pranki i amatorskie choreografie.
Zanim jednak odpowiem na pytanie będące jednocześnie tytułem artykułu, chciałabym, abyś zastanowił się nad jego sensem. Biznesowym i organizacyjnym. Jest to ekspresowa checklista sprawdzająca, czy jesteś gotowy na skok prosto w otchłań dynamicznego contentu. Zrób szybki rachunek sumienia i odpowiedz sobie na pytania:

POLECAMY

  • Czy moi klienci są na TikToku? Nie odpowiadaj od razu! Spójrz w raporty i metryki, przeanalizuj, czy z biznesowego punktu widzenia Twoja obecność na tej platformie jest uzasadniona, czy wynika wyłącznie z tego, że publikuje tam Twoja konkurencja. Pamiętaj, że bez danych wszystko, co wydaje Ci się, że wiesz, jest wyłącznie Twoją interpretacją.
  • Czy mam przestrzeń/czas/zasoby, aby poświęcić je na tworzenie i publikowanie treści? Czy będę to robić sam? A może znajdę twórcę? To bardzo ważny punkt, nad którym powinieneś się zastanowić. Jak dowiesz się w dalszej części, regularne publikacje to klucz do sukcesu ze względu na charakter platformy oraz pozycjonowanie Twoich treści.
  • Jak chciałbym, aby wyglądał ton głosu mojej marki, sposób komunikacji z odbiorcami? Co właściwie mogę im zaoferować? Jakie bolączki, problemy czy potrzeby jestem w stanie adresować? Czy określiłem propozycję wartości, która przemawia wprost do mojej grupy docelowej? Jaki cel chcę osiągnąć?
     

Jeśli masz już odpowiedzi, zapraszam Cię do dal...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy