Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wordpress jako narzędzie dla content marketingu

Artykuł | 24 grudnia 2018 | NR 30
138

W content marketingu najważniejsze elementy to dobrze dobrana strategia do grupy docelowej oraz przede wszystkim wartościowa dla użytkowników treść. Narzędzia, jakich użyjemy, są drugorzędne. Warto jednak skorzystać ze sprawdzonych systemów, które pozwolą w znacznym stopniu zautomatyzować pracę. Jednym z takich narzędzi, które z czystym sumieniem mogę zarekomendować, jest Wordpress.

Wordpress rozpoczął swoją karierę jako system blogowy. W szybkim czasie zdobył dużą popularność zarówno wśród blogerów, jak i programistów, którzy tworzyli rozwiązania rozszerzające możliwości tego narzędzia. Otwartość Wordpressa na rozwój oraz kreatywna społeczność blogerów i programistów utworzyły miks, w wyniku którego powstała platforma wykorzystywana znacznie szerzej niż tylko do prowadzenia bloga. Obecnie Wordpress jest wykorzystywany bardzo szeroko. Wg smashingmagazine.com 55% stron działających na CMS używa systemu ze znakiem Wordpress. Ten CMS zasila proste strony WWW, strony korporacyjne, sklepy online, a także zaawansowane narzędzia biznesowe. W ostatnim czasie obserwuję coraz częstsze wykorzystanie Wordpressa jako platformy content marketingowej. W content marketingu ważne jest, aby zarządzanie publikowanymi treściami było relatywnie proste i nie generowało niepotrzebnych kosztów. 

Rysunek 1. //www.smashingmagazine.com

 

Zarządzaj publikowanymi treściami

Wordpress od ręki udostępnia dość szerokie możliwości związane z zarządzaniem i ogólnie tworzeniem treści. Edytor w stylu Worda (tzw. WYSiWYG – What You See is What You Get) to już standard rynkowy, ale np. edytor zdjęć umożliwiający prostą obróbkę zdjęć online bez konieczności używania Photoshopa to już duży atut Wordpressa. 

Kolejną wartą uwagi funkcją, o której wciąż niewielu użytkowników wie, jest wersjonowanie wprowadzanych do CMS-a treści. Dzięki tej funkcji redaktorzy mają możliwość zweryfikowania nie tylko informacji, kto i kiedy wprowadzał zmiany, mają przede wszystkim możliwość dokładnej weryfikacji, jakie zmiany zostały wprowadzone. Funkcja przywrócenia wybranej wersji wpisu to już tylko wisienka na torcie. Takie funkcje, jak kategoryzowanie treści, tagowanie, planowanie publikacji, tworzenie szkiców to podstawa dobrej platformy content marketingowej i Wordpress oczywiście je zapewnia.

Planuj publikacje treści

Warto skorzystać z rozbudowanych funkcji zarządzania treściami, jakie daje Editorial Calendar. Dzięki tej wtyczce redaktorzy mogą w łatwy sposób monitorować harmonogram publikacji treści oraz w razie potrzeby dokonywać łatwych korekt. Zmiana harmonogramu polega na przeciągnięciu kafelka obrazującego konkretny post na wybrany dzień.

Twórz treści, które są chętnie czytane

Użytkownicy bardzo dobrze odbierają treści, które są przedstawione w sposób łatwy do przeczytania, a dokładniej mówiąc: w sposób łatwy do przejrzenia. Jedną z metod często stosowaną w content marketingu jest tworzenie treści w formie list, zestawień czy rankingów. Treści w tej formie można utworzyć w edytorze tekstu, używając np. wypunktowania lub nagłówków. Aby ułatwić sobie pracę i zaserwować użytkownikom dodatkowe możliwości, warto rozważyć dodatek o nazwie Listly. Dzięki tej wtyczce tworzenie treści w formie list będzie znacznie łatwiejsze. Ponadto użytkownicy będą mogli sami wpływać na treść poprzez głosowanie na poszczególne pozycje listy. W ten sposób zwykła lista stanie się interaktywnym rankingiem.

Rysunek 2. //wordpress.org/plugins/editorial-calendar/

 

Rysunek 3. //wordpress.org/plugins/listly/

 

Rysunek 4. //wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

 

Promuj treści

Nawet najlepsze treści nie są nic warte, jeśli nikt o nich nie wie i nikt z nich nie korzysta. W celu lepszej promocji treści warto dodać do Wordpressa kilka dodatków (tzw. wtyczek, pluginów), które rozbudowują standardowe możliwości.

Pozwól się wyszukać

Pierwszy dodatek, który niemal automatycznie jest dodawany przez wielu programistów Wordpressa, to Yoast SEO. Ta wtyczka to niemal kombajn wypełniony zestawem narzędzi do marketingu organicznego. Najważniejszą funkcję stanowi zarządzanie metadanymi treści. Poza tym bardzo pomocny jest panel, który redaktorzy widzą podczas dodawania treści. Na tym widoku system wyświetla informacje o tym, czy dodana treść jest wystarczająco dobrej jakości pod względem SEO. Takie narzędzie ułatwia zarządzanie kontrolą jakości treści w redakcji portalu.

„Share’uj” w social media

Kolejnym nieodzownym dodatkiem są wtyczki do integracji z portalami social media. Repozytorium Wordpressa zawiera dziesiątki różnorodnych wtyczek, które pozwalają na integrację Wordpressa z platformami social media w najróżniejszy sposób: od pojedynczego przycisku udostępniania na Facebooku, po rozbudowane możliwości komentowania czy informowania o fanach marki.

TOP 3 przewag WP nad innymi CMS

  1. Społeczność, która 24 h na dobę rozwija system oraz dodatki.
  2. Użyteczność, edycja treści prosta jak tworzenie dokumentu w Wordzie.
  3. Tysiące motywów graficznych i dodatków rozszerzających możliwości Wordpressa zarówno darmowych, jak i płatnych ze wsparciem programistów.

 

Buduj i aktywuj bazę mailingową

Ostatnią bar...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy