Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama internetowa

30 sierpnia 2019

NR 47 (Sierpień 2019)

Widownia online w liczbach – jak wygląda okres letni na rynku reklamy?

0 112

W czerwcu najaktywniejszymi reklamowo branżami były pharmaceuticals, food i trade, które odnotowały odpowiednio 7,21, 6,74 i 6,01 miliarda kontaktów reklamowych. Co ciekawe, kolejne w zestawieniu beverages and alcohol miały ponad miliard kontaktów reklamowych mniej (4,9 mld). Warto zwrócić uwagę na to, że mnogość kontaktów reklamowych nie przekłada się wprost na czas kontaktu z reklamą. Najlepszy pod tym względem wynik – 23,01 sekundy na kontakt reklamowy – osiągnęła branża telekomunikacyjna.

Lato w pełni, przyjrzeliśmy się więc strategiom reklamowym producentów wód mineralnych. Z naszej analizy wynika, że największy zasięg cross-mediowy obejmujący zarówno telewizję, jak i kanały digital, osiągnął Żywiec Zdrój SA, który dotarł ze swoim przekazem reklamowym do 75% użytkowników. Do marki tej należą też najwyższe wyniki w kanałach TV (72%) oraz digital (26%).
 

Tabela 1. TOP 10 branż (TV + digital), reklamy wideo
Etykiety wierszy Ad Contacts Reach Reach Ad Contact time
Pharmaceuticals 7 212 254 528 87% 20,91
Food 6 740 582 085 90% 17,42
Trade 6 014 101 344 90% 21,57
Beverages and alcohol 4 895 677 308 90% 19
Finance, insurance, brokerage 3 852 431 113 90% 20,76
Personal care and hygiene 3 734 075 540 89% 17,22
Telecommunications 3 046 749 376 88% 23,01
Automotive 1 991 701 549 88% 21,32
Household equipment, furniture and decorations 1 716 797 210 87% 14,95
Travel and tourism 1 473 101 692 88% 14,81
gemiusAdReal, czzerwiec 2019

 

Tabela 2. TOP reklamodawcy – woda – cross media
Etykiety wierszy Reach Real users
Żywiec Zdrój S.A. 75,04% 20 670 241
Nestle 69,83% 19 234 273
Jurajska Sp. z o.o. 66,09% 18 206 164
gemiusAdReal, czzerwiec 2019

 

Tabela 3. TOP reklamodawcy – woda – TV
Etykiety wierszy Reach Real users
Żywiec Zdrój S.A. 72% 19 892 112
Jurajska Sp. z o.o. 66% 18 206 164
Nestle 65% 17 872 546
gemiusAdReal, czzerwiec 2019

 

Tabela 4. TOP reklamodawcy – woda – digital
Etykiety wierszy Reach Real users
Żywiec Zdrój S.A. 26% 7 043 576
Nestle 24% 6 596 246
Spółdzielnia Muszynianka 5% 1 490 475
gemiusAdReal, czzerwiec 2019


Z analizy zasięgów wynika także, że medium pierwszego wyboru dla kam...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy