WIDEO W SOCIAL MEDIACH – Dlaczego najważniejszy jest pomysł?

Media społecznościowe

Wideo w social mediach, a więc zabawne filmy, kolorowe reklamy i poradniki – oglądamy je niemal codziennie podczas przeglądania Facebooka, Instagrama czy YouTube. Ale każde dobre wideo wymaga ogromnego nakładu pracy, który nie zawsze widać na pierwszy rzut oka. Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób tworzymy dwa programy kulturalno-rozrywkowe dla jednego z naszych klientów – sieci salonów Empik.

Pierwszym krokiem do stworzenia serii wideo jest pomysł. Idealnym rozwiązaniem jest biurowa burza mózgów, w której uczestniczą pracownicy agencji. W takich przypadkach do dyskusji zapraszamy wszystkich, nie tylko osoby związane z obsługą klienta i tworzeniem kreacji, ponieważ podczas wspólnej dyskusji skupiamy się na najróżniejszych zainteresowaniach i ciekawym spojrzeniu na dany temat.

Nie inaczej było w przypadku Empiku.

Przed przesłaniem naszej oferty organizowaliśmy spotkania, podczas których zbieraliśmy pomysły, weryfikowaliśmy te wygenerowane wcześniej i szlifowaliśmy cały projekt.

Na początku zawsze zaczynamy od zebrania jak największej liczby zagadnień pasujących do tematyki związanej z potencjalnym klientem, w przypadku Empiku postawiliśmy na kulturę, rozrywkę oraz rozpoznawalność i dostępność produktów, które cieszą konsumentów od pokoleń. 

Po zweryfikowaniu wszystkich za i przeciw przystępujemy do dopracowywania detali danego pomysłu. Tworzymy nazwę serii, sprawdzamy jej dostępność w internecie, badamy pod kątem ewentualnych praw autorskich, analizujemy wszystkie potencjalne sytuacje kryzysowe.

Dzięki temu mamy pewność, że nasz pomysł został przemyślany i prześwietlony pod każdym kątem – we współpracy z klientem nie ma miejsca na kryzysy.

Efektem burzy mózgów jest realizacja dwóch serii – „Przez pokolenia”, w której w niebezpośredni sposób nawiązujemy do 70-lecia istnienia Empiku oraz „TOP 7 Empiku”, gdzie w ciekawy sposób zachęcamy do zapoznania się z ofertą salonu i sklepu internetowego.

Początkowe pomysły nieco różniły się od finalnej wersji. Niektórym nie było dane przejść do etapu produkcji.
 

POLECAMY

Rys. 1. Ekipa, której można zaufać, to absolutna podstawa. Kulturalny operator i reżyser sprawiają, że atmosfera na planie jest przyjemniejsza. Na zdjęciu Mateusz, Kinga, Justyna, Karol i Tomek

 

Przykładem może być inna seria stworzona w trakcie wstępnych dyskusji – program o nazwie #empik70, którego głównym tematem miało być prezentowanie elementów kultury i ich ewol...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy