Jak współpracować z influencerami i twórcami treści wideo?

Wywiad VIP

Abstra to największy niezależny producent treści wideo na YouTube w Polsce. Do portfolio firmy należy 14 kanałów, które łącznie zebrały niemal 2 miliardy wyświetleń. O tym, jak tworzyć atrakcyjny content i jak współpracować z dużymi partnerami komercyjnymi na YouTube, opowiedzą Olek Wandzel – VP Sales & Marketing w Abstra oraz Rafał Masny – członek zarządu Abstra i jeden z założycieli Abstrachuje.tv.

Po co Abstra kilkanaście kanałów na YouTube? Dlaczego nie jeden kluczowy, ale kilka? 
Rafał Masny: To naturalny kierunek rozwoju. Przede wszystkim stawiamy na dywersyfikację treści, czyli używając słów adekwatnych dla branży marketingu, idziemy w kierunku „granulacji contentu”. To najlepsze określenie. (śmiech) 

POLECAMY

Jaka jest optymalna liczba kanałów, którą jesteście w stanie „udźwignąć” przy obecnym ponad 90-osobowym zespole?
Rafał Masny: Jeszcze parę miesięcy temu było ich 10, teraz jesteśmy w stanie produkować 14, a za pół roku zapewne będzie ich 20. Nie oznacza to jednak, że cały czas będziemy otwierać nowe kanały. 
Olek Wandzel: Nasz model biznesowy jest oparty na jakości, a nie ilości treści. Content dopasowany jest do precyzyjnie ustalonych grup docelowych. Chcemy budować szersze portfolio w poszczególnych segmentach tematycznych. Dziś, jako wydawca treści, docieramy do ok. 9 mln Polaków miesięcznie!

Dlaczego nie używacie nazwy Abstra przy promocji każdego z kanałów?
Olek Wandzel: To może zabrzmi dziwnie, ale wielu naszym widzom nazwa Abstra niewiele mówi. Nie mamy takiego celu, by wszyscy kojarzyli nasze kanały przez pryzmat ich producenta. To ważna informacja dla rynku, ale już pewnie nie dla samego widza. Podobne zjawisko możemy zauważyć choćby w przemyśle filmowym – wszyscy znają Gwiezdne wojny czy Avatara, ale nie każdy musi kojarzyć 20th Century Fox.
Rafał Masny: Nazywanie wszystkiego Abstra dziwnie by wyglądało, być może sugerowało, że znamy się na wszystkim, to nie byłoby autentyczne.
Olek Wandzel: Każdy kanał ma sw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy