Webwriting w praktyce

Jak pisać, aby treści na WWW przyciągały odbiorców?

Temat numeru

Content marketing jest dziś wdrażany niemal przez każdą firmę, której zależy na widoczności w internecie. Wraz ze zwiększeniem świadomości marek w zakresie marketingu treści zwiększa się również liczba sposobów wykorzystania contentu. Ale czy w poszukiwaniu kreatywnych rozwiązań nie zapominamy o jakości treści na stronie WWW?

Tworzenie elaboratów nigdy nie sprawiało Ci problemu, pisanie wypracowań czy referatów było przyjemnością, a stworzenie wpisu na blog jest Twoim najgorszym koszmarem? Nawet jeśli ta sytuacja nie dotyczy Ciebie, wiele osób mogłoby się pod nią podpisać.

POLECAMY

Pisanie w sieci to nie to samo co przygotowanie artykułu do lokalnej gazety. Webwriting rządzi się swoimi prawami i lekkie pióro nie wystarczy. 

Co piramida ma wspólnego z treściami online?

Bardzo dużo. Mowa konkretnie o zasadzie odwróconej piramidy. Zasada ta znana jest od dawna i z powodzeniem stosowana była (i jest) przez tradycyjnych dziennikarzy. Okazuje się, że jest tak uniwersalna, że z chęcią korzystają z niej także copywriterzy.

W skrócie: jej zastosowanie polega na tym, aby pisanie zaczynać od najważniejszych informacji, a dopiero w kolejnych krokach dodać szczegóły czy wątki poboczne.

Główne zasady webwritingu

  1. Skondensowana forma – nie oznacza to, że treść musi być krótka. Ważne, aby podkreślić istotne informacje i nie przesadzać z nic niewnoszącymi ozdobnikami.
  2. Urozmaicona treść – nawet krótki tekst, przełamany atrakcyjną grafiką, cytatem czy wyróżnionym fragmentem, jest łatwiejszy w odbiorze dla czytelnika.
  3. Wysoka jakość – to, że czytelnik czyta w biegu, nie oznacza, że nie zwraca uwagi na...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy