W pułapce social mediów – jak dobrze zaprojektować przekaz wizualny w mediach społecznościowych?

E-commerce

Media społecznościowe to pułapka, w którą wpadamy codziennie. Gdy tylko uda nam się z niej wyjść – zamkniemy aplikację – wracamy znów ze zdwojoną siłą! To prowokacja, matnia i miejsce, z którego – by zaistnieć ze swoją marką – musisz się w jakiś sposób wyrwać!

Użyteczne treści to dziś za mało. Wbrew temu, co wołają do nas wszystkie poradniki małego projektanta, użyteczność jest królem, ale wtedy, gdy jest dobrze opakowana. Użyteczność to wciąż za mało, żeby zbudować silne relacje z odbiorcami online. To dziś raczej słowo-wytrych. Wszystko jest użyteczne… Jest więc ona ważna, ale czy aby na pewno w social mediach? 
Użytkownicy internetu mają wiele do zrobienia podczas podróży przez gąszcz postów swoich znajomych w social mediach. Z każdej strony przecież zalewają nas zdjęcia ludzi, których, tak naprawdę, wcale nie znamy. Wiemy o nich, co prawda, jak mieszkają, kiedy ich dziecko choruje i że przy tym samym chorym i dość marudnym wtedy dziecku dom może być jednak idealnie posprzątany! Nie to, co u Ciebie, prawda? 
Nic więc dziwnego, że często obserwowane konta ulubionych marek raczej gubią się w labiryncie cukierkowego życia znajomych. Jak więc radzić sobie, by być równie interesującym jak wystrój domu znajomego, czy pierwsze kroki jego podopiecznego? Co zrobić, by Twoje słowa na tablicy mogły w ogóle walczyć o uwagę z najnowszą relacją z jesiennego spaceru? 
Najbardziej oczywistym rozwiązaniem okazuje się… wybór chwytliwych elementów wizualnych, bo przecież dziś wszyscy jesteśmy wzrokowcami!
 

POLECAMY

Rys. 1. Czas spędzany w social mediach przedstawiony w minutach
na dzień. Źródło: https://www.statista.com

 

Rys. 2. W 2021 r. każdego dnia na Instagramie pojawiało się ponad 95 mln innych postów niż Twój.
Źródło: https://www.websiterating.com


Pułapka social mediów – gdy wartość marki usuwa się w cień

Nikt nie mówił, że będzie łatwo! Dobry projekt czy zdjęcie to jednak ratunek dla tonącego w morzu postów i relacji przekazu Twojej marki. I zdecydowanie więcej niż 1000 słów. Spędzamy dziś przecież średnio 145 minut dziennie na przeglądaniu portali społecznościowych. 
Uwaga to dziś swego rodzaju waluta, którą – za Twoją pracę zawodową – płacą odbiorcy. Jednak Uwaga nigdy nie jest singielką. Wraz z nią pod pachą biegnie także Konkurencja. Aby więc wzbudzić jakiekolwiek zainteresowanie użytkownika Twoim przekazem, projektem i tym, co Twoja marka ma do przekazania, musisz wziąć sprawy w swoje ręce. 
Jednak w czasach szalejącego internetu; w uniwersum, w którym ciężko jakkolwiek zatrzymać się chociaż na moment, w czasach galopującego postępu technologicznego i zmian w mediach społecznościowych, których szybkość dorównuje wzrostowi inflacji, nie tylko Ty zastanawiasz się nad tym, jak ugryźć t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy