Powstaje więc pytanie, co się dzieje z 99% internautów, którzy mieli kontakt z reklamą? Oczywiście na to pytanie odpowiadają badania pomagające skwantyfikować takie parametry jak świadomość marki, zapamiętywalność reklamy i intencje zakupowe. Aby jednak prawidłowo je przeprowadzić, trzeba mieć informację, że internauta miał rzeczywisty kontakt z reklamą. Jak się okazuje, informacje zbierane przez systemy do pomiaru reklam w internecie pokazują, czy reklama była załadowana w przeglądarce lub aplikacji. Jednak nie mówią nam nic o tym, czy i jak długo reklama była widoczna na ekranie internauty. Aby odpowiedzieć na to pytanie, firmy pomiarowe i badawcze postanowiły zmierzyć realną ekspozycję reklamy na ekranie w czasie i nazwały ten pomiar „viewability”.
POLECAMY
Czym jest viewability?
Koncepcja viewability jest bardzo prosta. Dużo prostsza niż wymówienie jej nazwy. Viewability to informacja o tym, czy dana reklama miała szansę być zobaczona. Co oznacza, że viewability reklam to np. 52%? Tę informację należy czytać w taki sposób: 52 ze 100 reklam miało szansę być widzianymi. Jak dotąd, zgodnie z obietnicą, wszystko brzmi prosto.
Temat nieco się komplikuje, gdy postawimy sobie pytanie, jakie kryteria decydują o tym, że uznano reklamę za widoczną. Tutaj dochodzimy do tematu standardu pomiaru viewability. Kryteria określające, czy reklama była widoczna, czy nie, zostały zdefinowane globalnie przez organizację o nazwie Media Rating Council. Te kryteria precyzują, kiedy reklama jest uznana za widoczną, a kie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!