Odpowiadaj na prawdziwe potrzeby
Nieważne, czy tworzysz kampanię po raz pierwszy, czy też jest to setny projekt – pierwszym krokiem na drodze do stworzenia kampanii reklamowej powinno być pytanie o potrzeby i zwyczaje konsumentów.
POLECAMY
Potrzebny jest wgląd w to, czego tak naprawdę klienci oczekują/pragną od Twojego produktu. W tym miejscu warto zastanowić się, czym w takim razie jest dla naszych konsumentów idealny produkt bądź usługa w Twojej kategorii. Nierzadko, gdy zadajemy to pytanie konsumentom wprost, wymieniają kilkanaście lub kilkadziesiąt równie ważnych atrybutów. W takiej sytuacji sprostanie wszystkim tym wymaganiom nie jest łatwe, co gorsze – nie mamy pewności, że to, o czym mówią jest dla nich naprawdę istotne. Dlatego dokonując analizy potrzeb konsumentów warto sięgnąć po metody, które ułatwiają hierarchizację wymienionych przez nich benefitów i jasno wskazują, które są najistotniejsze, a które to tylko pobożne życzenia, nie mające nic wspólnego z rzeczywistymi oczekiwaniami.
Badania biometryczne to metody pozadeklaratywne, oparte na pomiarze sygnałów wysyłanych przez ludzki organizm. Bazują na emocjach, do których dostęp jest utrudniony, a czasem niemożliwy na poziomie racjonalnym. Podejście NEUROHM bierze pod uwagę oba systemy, w których porusza się umysł konsumenta (racjonalny i emocjonalny), dzięki czemu wyniki dają pełniejszy obraz i nie są zniekształcone. W takich badaniach pomiary dokonywane są zarówno na poziomie neurofizjologicznym, jak i pewności deklarowanych postaw.
Tu z pomocą przychodzą biometryczne metody badawcze, pozwalające wyjść poza deklaracje respondentów i sprawdzić, wobec których potrzeb konsumenci są przekonani, a które mają jedyn...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!