TOP 10 narzędzi wideo AI dla content marketerów – wady i zalety okiem praktyka

Temat numeru

Wideo może mieć ogromne znaczenie w strategii marketingowej, ale jego umiejętne wykorzystanie wymaga wiedzy i doświadczenia. Obecne wyzwania, przed którymi stają content marketerzy, to nie tylko ograniczone zasoby ludzkie i finansowe. Rosnąca presja czasu oraz związana z nią potrzeba automatyzacji i usprawniania procesów, nie sprzyjają kreatywności i powstawaniu nowych oryginalnych pomysłów.

Wielu osobom wydaje się, że w dobie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) powinniśmy szybko znaleźć rozwiązania na większość naszych bolączek, ale pojawiają się pytania: jakie narzędzia AI wybrać? Ile czasu warto poświęcić na naukę i ich obsługę? Dlaczego wygenerowane przeze mnie materiały są słabsze niż te, które widzę u innych?

POLECAMY

Eksplozja entuzjazmu i nutka sceptycyzmu doświadczonych specjalistów

Obecnie obserwujemy prawdziwy wysyp „ekspertów” zachwyconych reklamowymi spotami promującymi narzędzia AI. Wielu z nich nie miało wcześniej dużego doświadczenia w tworzeniu czy montażu wideo. Dlatego, gdy zaczynają hobbistycznie korzystać z narzędzi AI, to nierzadko bezkrytycznie oceniają swoje umiejętności. Dla doświadczonych content marketerów, którzy przez lata doskonalili swoje rzemiosło, takie mało profesjonalne materiały wideo mogą wzbudzać mieszane uczucia. 
Można łatwo uprzedzić się do narzędzi AI, patrząc na olbrzymią ilość generycznych treści niskiej jakości, ale nie zniechęcajmy się z tego powodu. Prawdopodobnie, nie każdy efekt będzie od razu spektakularny, mimo to próby okiełznania odpowiedniego narzędzia AI mogą przynieść nam wiele korzyści w dłuższej perspektywie.

Wątpliwości odnośnie do jakości materiałów AI

Niedawne badanie opublikowane przez TechSmith rzuca cień sceptycyzmu na materiały wideo generowane przez AI. Ponad 90% respondentów wyraziło wątpliwości dotyczące dopasowania treści (45%), jakości (24%) i samego procesu tworzenia (21%). Co więcej, aż 87% badanych preferuje wideo, w którym występują prawdziwi ludzie, a nie animowane postacie czy awatary stworzone przez AI. To pokazuje, że autentyczność jest wciąż niezwykle ważnym elementem w komunikacji marketingowej.

Nie poddawaj się – próbuj, ucz się i testuj

Większość cyfrowych kompetencj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy