Wielu osobom wydaje się, że w dobie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) powinniśmy szybko znaleźć rozwiązania na większość naszych bolączek, ale pojawiają się pytania: jakie narzędzia AI wybrać? Ile czasu warto poświęcić na naukę i ich obsługę? Dlaczego wygenerowane przeze mnie materiały są słabsze niż te, które widzę u innych?
POLECAMY
Eksplozja entuzjazmu i nutka sceptycyzmu doświadczonych specjalistów
Obecnie obserwujemy prawdziwy wysyp „ekspertów” zachwyconych reklamowymi spotami promującymi narzędzia AI. Wielu z nich nie miało wcześniej dużego doświadczenia w tworzeniu czy montażu wideo. Dlatego, gdy zaczynają hobbistycznie korzystać z narzędzi AI, to nierzadko bezkrytycznie oceniają swoje umiejętności. Dla doświadczonych content marketerów, którzy przez lata doskonalili swoje rzemiosło, takie mało profesjonalne materiały wideo mogą wzbudzać mieszane uczucia.
Można łatwo uprzedzić się do narzędzi AI, patrząc na olbrzymią ilość generycznych treści niskiej jakości, ale nie zniechęcajmy się z tego powodu. Prawdopodobnie, nie każdy efekt będzie od razu spektakularny, mimo to próby okiełznania odpowiedniego narzędzia AI mogą przynieść nam wiele korzyści w dłuższej perspektywie.
Wątpliwości odnośnie do jakości materiałów AI
Niedawne badanie opublikowane przez TechSmith rzuca cień sceptycyzmu na materiały wideo generowane przez AI. Ponad 90% respondentów wyraziło wątpliwości dotyczące dopasowania treści (45%), jakości (24%) i samego procesu tworzenia (21%). Co więcej, aż 87% badanych preferuje wideo, w którym występują prawdziwi ludzie, a nie animowane postacie czy awatary stworzone przez AI. To pokazuje, że autentyczność jest wciąż niezwykle ważnym elementem w komunikacji marketingowej.
Nie poddawaj się – próbuj, ucz się i testuj
Większość cyfrowych kompetencj...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!