Dołącz do czytelników
Brak wyników

Top 10 narzędzi SEO Managera

Artykuł | 23 grudnia 2018 | NR 29
142

Nie jest łatwo dokonać wyboru 10 najlepszych narzędzi do SEO. Każde narzędzie zazwyczaj posiada pewien zestaw funkcji, który sprawia, że jest ono unikalne i przydaje się w różnych sytuacjach. Poniżej znajdziesz listę 10 różnych narzędzi SEO, a w każdym z nich wskazano właśnie na unikalne funkcje, dla których warto te narzędzia stosować.

Clusteric Search Auditor

Clusteric Search Auditor (//clusteric.com/pl/) to najbardziej zaawansowane oprogramowanie na polskim rynku do analizy linków, wyszukiwania potencjalnie wartościowych domen i analizy konkurentów. Dodatkowo wyposażone jest w zestaw narzędzi do przygotowywania pliku disavow (zrzekania się linków), konwertowania adresów URL oraz posiada connector do API Google Search Console.

Opisanie wszystkich możliwości tego programu zajęłoby więcej miejsca niż długość tego artykułu, dlatego zwracamy uwagę tylko na wartość narzędzia do pobierania danych z Google Search Console. Obecnie API GSC ma zwiększone limity pobierania i umożliwia pobranie nawet do 100 000 wierszy z danymi. Normalny widok w panelu Google Search Console w raporcie Analityka Wyszukiwania udostępnia maksymalnie 1000 wierszy z danymi. Gdy korzystamy z Clusteric, tego ograniczenia nie ma, możemy pobrać praktycznie wszystkie dane. Bardzo często duże strony internetowe, np. sklepy z tysiącami produktów, są widoczne pod dziesiątkami tysięcy słów kluczowych w Google. Te wszystkie dane są dostępne w Clusteric, który ponadto umożliwia szybkie filtrowanie zbioru i np. pokazanie słów kluczowych z potencjałem, czyli takich na pozycjach między 10 a 20 i z liczbą wyświetleń w miesiącu powyżej 50.

SEMSTORM

SEMSTORM (//pl.semstorm.com/) używany jest przede wszystkim jako narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych. W bazie słów SEMSTORM znajduje się ponad 400 mln słów kluczowych, z czego ponad 59 mln ma wyszukiwania. To wszystko pozwala zarówno na zaawansowany research słów kluczowych, jak i optymalizację istniejących już działań. Program wyposażony jest w filtry, które pozwalają wyszukać słowa spełniające określone kryteria, np. pozycję i szacowany ruch.

Jednym z dostępnych narzędzi jest zbiorcze analizowanie parametrów domen. Pozwala wprowadzić listę domen (domyślny limit to 100, ale na prośbę można go zwiększyć) i otrzymać dla całej listy domen podstawowe informacje o liczbie słów kluczowych, liczbie słów w TOP 10 i szacowanych ruchu.

W zakresie analizowania konkurentów, poza sprawdzeniem osiąganych efektów w wynikach organicznych, inną oferowaną funkcją przez program jest zbieranie informacji o wyświetlanych reklamach w AdWords i Google Zakupy. Pozwala to znaleźć inspiracje do tworzenia własnych kreacji reklamowych oraz zobaczyć, kto się reklamuje na określone słowa kluczowe.

Rysunek 1. Narzędzie do połączenia z API GSC w Clusteric Search Auditor

 

Rysunek 2. Panel informacyjny SEMSTORM

 

Rysunek 3. Panel informacyjny SENUTO

 

Rysunek 4. Okno programu Google Index Checker

 

Rysunek 5. Okno programu UltraSEOMaster

 

Rysunek 6. Ekstrakcja własnych danych w Screaming Frog

 

SENUTO

Senuto (//www.senuto.com/) to jeden ze startupów na polskiej mapie narzędzi SEO. Ciekawe funkcje i duży zakres danych dostępnych w narzędziu zachęcają do wypróbowania jego możliwości.

Jedną z lepiej rozwiniętych funkcji jest Analiza widoczności. Obecnie oferuje ona 6 raportów: 

  • Dashboard – to zbiór najważniejszych informacji o widoczności witryny.
  • Pozycje – zawiera dane z monitoringu tygodniowego, czyli wszystkie słowa, na jakie widoczna jest witryna.
  • Historia pozycji – dane z monitoringu dziennego.
  • Sekcje serwisu – analiza widoczności w podziałem na konkretne sekcje serwisu.
  • Konkurencja – analiza widoczności konkurencji.
  • Cechy słów – raport, który pozwala lepiej zrozumieć profil słów kluczowych witryny.

SENUTO pozwala też monitorować strony i śledzić zmiany w ujęciu procentowym, które prezentują w kolorze zielonym wzrosty, a czerwonym spadki.

Google Index Checker

Google Index Checker to bezpłatny program do sprawdzania, czy adres URL znajduje się w indeksie wyszukiwarki Google. Przydaje się to z dwóch powodów. Po pierwsze, gdy chcesz sprawdzić, czy w indeksie wyszukiwarki znajdują się wszystkie strony należące do domeny internetowej. Samo istnienie strony nie oznacza, że automatycznie będzie ona dostępna w wyszukiwarce. Z reguły w większości przypadków tak jest, jednak pozostaje zawsze niewielki procent stron, które nie są widoczne w wyszukiwarce Google.

Drugie zastosowanie tego programu, bardzo podobne do pierwszego, to sprawdzenie, czy w indeksie Google istnieją strony, na których znajdują się linki. Podobnie jak w pierwszym przypadku, samo istnienie linków nie oznacza, że już zobaczyła je wyszukiwarka i wzięła pod uwagę przy budowie rankingu.

Program ma elementarną budowę. Podzielony jest na 3 części, w pierwszym oknie wprowadza się adresy do sprawdzenia, w następnych dwóch pojawiają się wyniki stron zaindeksowanych i niewidocznych w Google oraz można skonfigurować sposób odpytywania wyszukiwarki. W planach jest jego następna wersja, która obsługuje proxy i wiele wątków.

Ultra SEO Master

Ultra SEO Master to jeden ze starszych programów polskiej produkcji, który oferuje wiele różnych funkcji. Najczęściej wykorzystuje się w nim moduł wyszukiwania ciągów znaków. Wprowadza się do programu listę adresów stron internetowych, które ma odwiedzić i sprawdzić, czy występuje na stronie określony ciąg znaków. Można zawęzić typ wyszukiwania do przeszukiwania tylko linków.

Pozwala to sprawdzić, czy na określonej stronie znajduje się link oraz jaka jest jego treść.
Innym używanym modułem jest Site Indeksator, którego zadanie stanowi przyspieszenie dodania strony do indeksu wyszukiwarki.

Site Indeksator łączy się z wybranymi platformami blogowymi, a dokładniej z ich panelami do komunikacji w formacie XML-RPC i przesyła dane o adresach internetowych, które te platformy blogowe powinny odwiedzić. Potocznie ten mechanizm nazywany jest pingowaniem adresów URL. 

Screaming Frog

Screaming Frog (//www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/) to program, który pobiera zawartość stron internetowych i skanuje ich treść. Zachowuje się jak szperacz internetowy, który może pracować w trybie pająka, czyli podążać za kolejnymi linkami lub w trybie listy, czyli wyłącznie odwiedzać adresy znajdujące się na liście startowej. Posiada dobrz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy