TikTok bez tajemnic. Co mówią o platformie jej polscy użytkownicy?

Raporty

Czy moja marka pasuje do TikToka? Czy spodoba się jego użytkownikom? Możliwe, że te pytania pojawiły się w Twojej głowie jakiś czas temu – kiedy TikTok był jeszcze nowością, a marketerzy podchodzili do niego dość ostrożnie. Dziś znamy tę platformę dużo lepiej i wiemy, że każdy znajdzie tutaj swoje miejsce i widownię. Niedawno wydany raport GetHero pt. „Kim są polscy użytkownicy TikToka” to doskonałe źródło wiedzy na temat społeczności TikToka. Przyjrzymy jej się bliżej!

Zacznijmy od tego, że na TikToku możemy dziś spotkać przedstawicieli wielu generacji, a średni wiek użytkownika szybko rośnie. Co to oznacza dla marketerów? To przede wszystkim znak, że poszerza się wachlarz grup docelowych, które korzystają z tego medium – a wraz z nim tematyka publikowanych treści. Aplikacja, która początkowo skupiała się głównie na rozrywce, oferuje aktualnie ogromną liczbę materiałów i kategorii, które niosą za sobą konkretną wartość dla użytkowników – od tzw. beauty-tips, przez lifehacki i przepisy kulinarne, aż po specjalistyczną edukację w niszowych tematach. 
 

POLECAMY

Rys. 1. Jak wzrasta średni wiek użytkowników?
Źródło: Raport GetHero

 

Rys. 2. Od kiedy korzystasz z TikToka? Źródło: Raport GetHero


W ciągu kilku lat od pojawienia się na rynku, TikTok zdobył ogromną rozpoznawalność. Postanowiliśmy zapytać jego użytkowników, na jak długo z nim zostają i czy traktują go już jako stały element sieciowej aktywności. Okazuje się, że aplikacja jest dziś ciekawostką tylko dla nielicznych – aż 70% użytkowników korzysta z niej od kilku lat lu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy