Jeśli zajmujesz się zawodowo komunikacją online, to nie możesz przeoczyć raportu SW Research dla adQuery „Uwaga, klikam!” pod patronatem IAB Polska, który analizuje realne reakcje odbiorców na reklamy digital. Badanie z kwietnia 2025 r. na zróżnicowanej demograficznie próbie tysiąca respondentów w wieku 16+, pokazuje, że polscy internauci reagują, gdy reklama jest atrakcyjna wizualnie, trafna w kontekście i niesie konkretną wartość (rabat, jasny benefit, cenę). To triada, która pojawia się niezależnie od formatu. Badanie obejmuje popularne odmiany displayu (w tym kreacje bogatsze o rozwiązania interaktywne i pełnoekranowe). Nie jest to ranking kampanii, tylko diagnoza mechanizmów, które prowadzą do kliknięcia i dalszej akcji.
Dział: Raporty
Pokolenie Z – roszczeniowe, leniwe, zblazowane, rozpieszczone, nieznające życia poza smartfonem… Pewnie nie raz już to słyszałeś? My też! A ponieważ nie lubimy zbytniej generalizacji, bo wiemy, że nie oddaje ona całej prawdy o rzeczywistości, postanowiliśmy powiedzieć „sprawdzam”. I tak oto powstał pomysł na badanie pokolenia Z, przeprowadzone przez agencję digital marketingową They.pl wraz z samymi Zetkami z Uniwersytetu SWPS. Efekty projektu zadziwiły nas samych – i chętnie podzielimy się kluczowymi insightami!
Czy moja marka pasuje do TikToka? Czy spodoba się jego użytkownikom? Możliwe, że te pytania pojawiły się w Twojej głowie jakiś czas temu – kiedy TikTok był jeszcze nowością, a marketerzy podchodzili do niego dość ostrożnie. Dziś znamy tę platformę dużo lepiej i wiemy, że każdy znajdzie tutaj swoje miejsce i widownię. Niedawno wydany raport GetHero pt. „Kim są polscy użytkownicy TikToka” to doskonałe źródło wiedzy na temat społeczności TikToka. Przyjrzymy jej się bliżej!
Jak wyglądała aktywność reklamowa online w poszczególnych branżach? Którzy reklamodawcy byli najbardziej aktywni reklamowo? I co się zmieniło w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r.? Zapraszam na podsumowanie.