Targetowanie w świecie cookieless: Privacy Sandbox

Temat numeru

Zgodnie z aktualną komunikacją już w 2024 r. Google planuje rozpocząć wycofywanie 3rd party cookies. To wydarzenie będzie mieć poważne konsekwencje zarówno dla marketerów, firm technologicznych, agencji, jak i samych konsumentów. Warto zadać zatem pytanie: Jaka przyszłość nas czeka?

Wielu reklamodawców obawia się, że bez 3rd party cookies nie będą w stanie dotrzeć do użytkowników zainteresowanych ich produktami. Zmusiłoby ich to do umieszczania reklam w mniej efektywny sposób, licząc na dotarcie do odpowiedniego odbiorcy. Na szczęście, na horyzoncie pojawiają się nowe narzędzia, które pomogą reklamodawcom wyświetlać spersonalizowaną reklamę wybranej grupie docelowej bez wykorzystania zewnętrznych plików cookies. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej jednemu z takich rozwiązań, czyli Privacy Sandbox. 
Privacy Sandbox to technologia Google Chrome zbudowana w ścisłej współpracy z branżą reklamową oraz regulatorami, takimi jak Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (CMA). RTB House jako jeden z nielicznych partnerów odegrał istotną rolę w kształtowaniu tej technologii. Warto nadmienić, że Privacy Sandbox nie jest pojedynczym narzędziem, a zbiorem rozwiązań. Zaprojektowany jest tak, by zwiększać prywatność użytkownika, jednocześnie umożliwiając reklamodawcom skuteczne nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Dwa kluczowe narz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy