Targetowanie – OD PODSTAW DO DATA-DRIVEN E-MAIL MARKETINGU

Temat numeru

„Czasy hurtowych wysyłek treści mailingowych już się skończyły” – to chyba druga najczęściej powtarzana branżowa prawda. Zaraz po „Content is king”. Jak jest w praktyce? Ile e-maili jest faktycznie wysyłanych do właściwej osoby, we właściwym czasie, z właściwym komunikatem czy produktem, a ile wysyłanych jest wciąż masowo? Biorąc pod uwagę dostępność danych, w jakich posiadaniu są albo mogą być firmy, potrzebę otrzymywania indywidualnych spersonalizowanych komunikatów przez użytkowników, „strategia” e-mail oparta na wysyłce „do wszystkich” staje się wręcz niebezpieczna dla biznesu. A przecież dobrze realizowany e-mail marketing może być jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji. Jak więc nim skutecznie zarządzać, by odnieść sukces? Z odpowiedzią przychodzą właśnie dane, a tuż nad nimi właściwe segmentowanie użytkowników i targetowanie.

Po co nam segmenty? 

Większość ekspertów od marketingu zachęca do budowania list mailingowych, pomijając jednocześnie fakt, że lista bez właściwej segmentacji to stracony potencjał.  
Segmentacja listy to proces polegający na rozbijaniu list subskrybentów na mniejsze grupy na podstawie określonych kryteriów. Dzięki temu nadawca może wysyłać bardziej spersonalizowane i trafne komunikaty. W czasach, gdy odbiorca tonie w e-mailach i newsletterach, jest to absolutnie niezbędny ruch, którego efektem z dużo większym prawdopodobieństwem będzie konwersja. 
Dlaczego? Segmentowanie listy zwiększa liczbę otwartych wiadomości e-mail, zwiększa też współczynnik klikalności i zmniejsza poziom rezygnacji z subskrypcji. Segmenty znacznie ułatwiają tworzenie adekwatnego do potrzeb danej grupy contentu, zwiększając tym samym poziom zaangażowania użytkowników i ich utożsamiania się z marką. 

POLECAMY

Wskazówka

Posegmentowana lista pozwala na wysyłkę potężnych autoresponderów, czyli serii e-maili wysyłanych automatycznie na podstawie określonych warunków. 


Jak określić target group

Pytanie o grupy targetowe jest podstawą do planowania kolejnych działań w e-mail marketingu. Do ich określenia na start zwykle przydaje się jasny i szczegółowy wizerunek nabywców produktu lub usługi. Będą to fikcyjne postaci reprezentujące idealnych klientów...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy