5 pomysłów na skuteczną personalizację – co angażuje i sprzedaje w indywidualizacji przekazu w e-mail marketingu?

Temat numeru

Możliwości personalizacji komunikacji dziś są ogromne. Kiedyś osiągnięciem dla marketera było wstawienie imienia do tematu bądź treści wiadomości. Aktualnie komunikat możemy personalizować w każdej jego warstwie. Pozwalają nam na to dane: deklaratywne, zainteresowania, intencje zakupowe, urządzenie, lokalizacja czy dzień tygodnia wysyłki. Pomagają one nie tylko dobierać właściwą grupę docelową, ale także istotnie wpływają na strategię komunikacji.

Precyzja doboru grupy docelowej

Technologia i działania zbliżające się do sztucznej inteligencji i ona sama pozwalają na bardzo precyzyjne działania. Dlaczego? Być może wielu z nas wciąż jeszcze nie ma świadomości, ile informacji o sobie zostawiamy w sieci. Dla zobrazowania przedstawiam grafikę pokazującą, co dzieje się podczas jednej minuty w internecie.

 

POLECAMY

Rys. 1. Jedna minuta w internecie


 

Świadomie czy nie, każdy użytkownik zostawia w internetowej przestrzeni wiele informacji o sobie. Dzięki temu natomiast nie jest zasypywany niechcianymi informacjami, bo korzystając z takich narzędzi jak przykładowo Data Driven Mailing, możemy dotrzeć do odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką bądź mających intencje zakupowe, na które odpowiada dana oferta.
Czasy „widzimisię” marketerów odeszły już w niepamięć. Bo czy wiecie, że 37% gier komputerowych kupowanych jest przez kobiety1? Stereotypowo grupą docelową byliby mężczyźni w wieku 15+, zainteresowani: nowinkami technologicznymi, grami, wypowiadający się na forach internetowych. A okazuje się, że ponad 1/3 klientów to kobiety. Kupują je jako prezent dla swojego męża, dziecka czy narzeczonego. Czy warto tracić ten potencjał? Ni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy