E-mail marketing benchmark 2018 – co mierzyć, jak oceniać i porównywać dane do rynkowych wskaźników?

Temat numeru

Prowadząc kampanie e-mail marketingowe, często nie do końca wiemy, jak prawidłowo ocenić ich skuteczność. Dodatkowo nierzadkim problemem wydaje się optymalizacja kampanii – chcielibyśmy coś zmienić, ale... tak naprawdę nie wiemy co. Postaram się zatem przybliżyć najważniejsze metryki, na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia i wysyłki e-maili do klientów. Jako GetResponse od stycznia do marca przeanalizowaliśmy dwa miliardy (!) wiadomości wysłanych w 126 krajach w ramach 19 branż. Postaram się przybliżyć niektóre z ciekawych statystyk.

Warto zacząć jednak od tego, że każdy kontynent – ba, nawet każdy kraj, różni się pod kątem wyników i charakteru kampanii e-mail marketingowych. Przykładowo, współczynnik otwarć w Niemczech wynosi 44%, a w USA ponad dwa razy mniej (21%). Tak ogromna różnica wynika z tego, że nasi zachodni sąsiedzi preferują potwierdzenie zapisu do newslettera (double opt-in), podczas gdy w USA stosunek do zgody potencjalnego odbiorcy jest... nieco luźniejszy.
Trzeba zwrócić uwagę na to, że Europa (spora w tym zasługa także naszego kraju) ma lepsze statystyki kampanii e-mail marketingowych niż wszystkie inne kontynenty. Podczas opisywania wartych mierzenia statystyk zaprezentuję również ogólne statystyki naszego kontynentu.

POLECAMY

Co mierzyć w kampaniach e-mail marketingowych?

W przypadku kampanii marketingowych najważniejszymi statystykami powinny być:
1. Współczynnik otwarć (open rate) – st...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy