Warto zacząć jednak od tego, że każdy kontynent – ba, nawet każdy kraj, różni się pod kątem wyników i charakteru kampanii e-mail marketingowych. Przykładowo, współczynnik otwarć w Niemczech wynosi 44%, a w USA ponad dwa razy mniej (21%). Tak ogromna różnica wynika z tego, że nasi zachodni sąsiedzi preferują potwierdzenie zapisu do newslettera (double opt-in), podczas gdy w USA stosunek do zgody potencjalnego odbiorcy jest... nieco luźniejszy.
Trzeba zwrócić uwagę na to, że Europa (spora w tym zasługa także naszego kraju) ma lepsze statystyki kampanii e-mail marketingowych niż wszystkie inne kontynenty. Podczas opisywania wartych mierzenia statystyk zaprezentuję również ogólne statystyki naszego kontynentu.
POLECAMY
Co mierzyć w kampaniach e-mail marketingowych?
W przypadku kampanii marketingowych najważniejszymi statystykami powinny być:
1. Współczynnik otwarć (open rate) – st...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!