Jak tworzyć skuteczne i klikalne kreacje pod mobile i desktop? Dobre i złe praktyki

Temat numeru

E-mail marketing należy do najbardziej powszechnych i zarazem skutecznych typów przekazu reklamowego w internecie. Nie tylko pomaga w utrzymaniu dobrych relacji z klientami, ale przede wszystkim realnie wpływa na wzrost zainteresowania daną ofertą sprzedażową lub usługą. Przygotowując kampanię mailingową, musisz jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Pierwszym i najistotniejszym krokiem jest precyzyjne określenie celu Twojej kampanii (lub pojedynczego mailingu) – od tego będzie zależeć wygląd i treść przygotowanych wiadomości. Celem kampanii może być poprawa lub zmiana wizerunku firmy, poszerzenie kręgu obiorców danej strony, oferty lub usługi, wygenerowanie leadów sprzedażowych lub bezpośrednia sprzedaż produktów i usług przez sklep internetowy. 
Poniżej znajdziesz krótki poradnik, który pomoże Ci zoptymalizować wygląd i treść wiadomości w Twojej kampanii mailingowej.

POLECAMY

Niezawodny poradnik mailingowy

1. Komu mailing, czyli Twoja grupa docelowa

Grupa docelowa to użytkownicy internetu, do których chcemy dotrzeć z daną ofertą czy informacją. 
Target grupy dobieramy wśród subskrybentów poprzez różne podejścia, podobnie jak w displayu w e-mail marketingu zauważamy dwa typy wyboru: 

  • site-centric – w tym przypadku dobiera się target z danych deklaratywnych zapisanych w bazach, takich jak płeć, wiek, stanowisko naszego subskrybenta czy branża, którą reprezentuje itp.,
  • user-centric – to dobór bazy poprzez analizę konkretnych zachowań użytkownika w internecie; pozwala określić, na jakie tematy mailingów reaguje subskrybent, które kreacje mailingowe zachęcają go do aktywności, jakich p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy