Automatyzacja i e-mail marketing – 6 inspiracji z różnych branż, które zachwycają efektywnością

Temat numeru

E-mail marketing – czy swoje złote lata ma już za sobą i czy warto inwestować w rozbudowę tego kanału komunikacji z klientami? Pewnie większość z Was często zadaje sobie to pytanie. Wydawać się może, że w teorii prosty, łatwy, stosunkowo niedrogi kanał komunikacji z klientami nie ma szans na przyniesienie niesamowitych efektów, jednak według praw, którymi rządzi się reklama, dobry pomysł i nieszablonowe wykonanie może przerodzić się w ogromny sukces.

1. Na początek prosta automatyzacja – czasami zwykłe „dziękuję” wystarczy 

Coraz więcej konsumentów jest świadomych działań, jakie mogą być wykonywane w internecie. Bardzo szybko przyzwyczajają się oni do pewnych standardów, a jako klienci chcą czuć, że są traktowani wyjątkowo. Dlatego tak ważne jest przeniesienie zachowań i budowanie relacji międzyludzkich w świecie online. 
Na większości stron WWW jest możliwość pozostawienia swoich danych kontaktowych w różnego rodzaju formularzach. Zazwyczaj odwiedzający witryny kuszeni są otrzymaniem specjalnego rabatu. Ucieszony potencjalny klient pozostawia swoje dane, otrzymuje kupon promocyjny i na tym koniec. Dobrą praktyką jest ustawienie prostego autorespondera w postaci jednej wiadomości e-mail, który zostanie automatycznie wysłany do klienta zaraz po pozostawieniu danych, np. z podziękowaniem za zaufanie i krótką ciekawostką na temat firmy. To bardzo prosta automatyzacja, ale pozwala osiągnąć naprawdę dobre efekty. Wiadomości wysyłane w ten sposób mogą osiągnąć współczynnik OR (open rate – stosunek otwartych wiadomości do liczby wysłanych wiadomości wyrażony w procentach) nawet na poziomie ok. 70%, co jest bardzo satysfakcjonującym wynikiem. Ponadto już na starcie pokazujemy, że zależy nam na kliencie i staramy się traktować go poważnie. 

POLECAMY

Jeden z klientów, prowadzący zbiórkę pieniędzy na pewną akcję, zastanawiał się, jak zachęcić osoby do dokonania drugiej wpłaty. Wprowadzenie wysyłki prostego e-maila w formie auto...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy