1. Na początek prosta automatyzacja – czasami zwykłe „dziękuję” wystarczy
Coraz więcej konsumentów jest świadomych działań, jakie mogą być wykonywane w internecie. Bardzo szybko przyzwyczajają się oni do pewnych standardów, a jako klienci chcą czuć, że są traktowani wyjątkowo. Dlatego tak ważne jest przeniesienie zachowań i budowanie relacji międzyludzkich w świecie online.
Na większości stron WWW jest możliwość pozostawienia swoich danych kontaktowych w różnego rodzaju formularzach. Zazwyczaj odwiedzający witryny kuszeni są otrzymaniem specjalnego rabatu. Ucieszony potencjalny klient pozostawia swoje dane, otrzymuje kupon promocyjny i na tym koniec. Dobrą praktyką jest ustawienie prostego autorespondera w postaci jednej wiadomości e-mail, który zostanie automatycznie wysłany do klienta zaraz po pozostawieniu danych, np. z podziękowaniem za zaufanie i krótką ciekawostką na temat firmy. To bardzo prosta automatyzacja, ale pozwala osiągnąć naprawdę dobre efekty. Wiadomości wysyłane w ten sposób mogą osiągnąć współczynnik OR (open rate – stosunek otwartych wiadomości do liczby wysłanych wiadomości wyrażony w procentach) nawet na poziomie ok. 70%, co jest bardzo satysfakcjonującym wynikiem. Ponadto już na starcie pokazujemy, że zależy nam na kliencie i staramy się traktować go poważnie.
POLECAMY
Jeden z klientów, prowadzący zbiórkę pieniędzy na pewną akcję, zastanawiał się, jak zachęcić osoby do dokonania drugiej wpłaty. Wprowadzenie wysyłki prostego e-maila w formie aut...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!