Sztuka wyborów – jak wybrać agencję interaktywną i współpracować z partnerami przy projektach online?

Temat numeru

Cena? Chemia? Portfolio? Kryteriów wyboru digitalowego partnera jest dużo. Sztukę stanowi dobry wybór, zwłaszcza gdy coraz więcej prac jest outsourcowanych – powierzanych agencjom interaktywnym, domom mediowym czy firmom programistyczno-technologicznym.

Dylematy e-marketera

Ponad 25% wydatków reklamowych alokuje się w narzędzia marketingu internetowego. Z jednej strony przybywa specjalistów i ekspertów po stronie marketingowej. Z drugiej – coraz więcej podmiotów zajmujących się usługami digitalowymi. Często bardzo wąsko specjalizowanych. Jednak wciąż kluczowe pytania i dylematy e-marketera są aktualne. Na podstawie mojej praktyki doradczo-szkoleniowej mogę powiedzieć, że zdecydowanie najczęściej pada pytanie o rekomendację dobrej agencji lub dostawcy usług internetowych.

POLECAMY

Casting, konkurs, przegląd, przetarg…

Kryteriów wyboru podmiotów interaktywnych jest całkiem sporo. Już w pierwszym kroku pojawia się problem nazewnictwa. Nazw może być wiele – konkurs ofert czy przetarg z całą procedurą korporacyjną? A może wystarczy przegląd portfolio lub tylko „casting” i minizadanie skierowane do wybranych podmiotów?

Jak już ustalimy nazwę, to kolejnym dylematem są kryteria wyboru agencji. Przychody i zatrudnienie kontra rankingi, nagrody i statuetki?  Jest jeszcze inny sposób, który nazywam „wyborem najlepszych”. Czyli wybieram agencję SEO najlepiej spozycjonowaną, a agencję social mediową...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy