Polacy uwierzyli w zakupy online, a w sieci zrobiło się gęsto od sklepów internetowych. To oczywisty efekt zeszłorocznych obostrzeń w handlu stacjonarnym. Nowo otwarte biznesy online są albo sposobem dywersyfikacji sprzedaży, albo też próbą utrzymania jej na poziomie zbliżonym do tego sprzed pandemii. Przeniesienie handlu do sieci nie jest jednak chwilowym trendem, ponieważ Polacy zdążyli się już przyzwyczaić się do wygodnego zamawiania online. Największe wzrosty zainteresowania zakupami w internecie odnotowały sklepy sprzedające: odzież i obuwie, komputery i elektronikę, książki i multimedia oraz artykuły z kategorii zdrowie i uroda. Najmniejszą popularnością cieszą się nadal artykuły spożywcze, które tradycyjnie robimy offline. We wszystkich kategoriach produktowych zaobserwowano zwiększoną częstotliwość i liczbę zamówień. Jak zatem wykorzystać nową sytuację na rynku?
POLECAMY
Lekcje dla e-commerce na 2021 oparte na raporcie SMSAPI i Shoper
1. Sklep internetowy musi działać sprawnie na mobile
- Smartfony, tablety i wszystkie inne urządzenia z kategorii mobilnych wypychają ruch pochodzący z komputerów desktopowych.
Już teraz większość ofert i promocji (64%) odbieranych jest właśnie na wszelkiego rodzaju urządzeniach mobile. - Podobnie jest w przypadku kolejnych kroków ścieżki zakupowej, coraz częściej zamykamy cały proces zamawiania na jednym urządzeniu. Dotyczy to każdego z etapów, o...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!