Strony AMP a wpływ na SEO

Jak i dlaczego warto zaimplementować Accelerated Mobile Pages (AMP), czyli przyspieszone strony mobilne

Temat numeru

Google ma obsesję na punkcie dobrze zoptymalizowanych stron internetowych. Oprócz wartościowych treści kwestie techniczne są dla giganta istotnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie stron. 

Według specjalistów SEO przyspieszone strony mobilne (z ang. AMP – Accelerated Mobile Pages) mogą obecnie korzystnie wpływać na pozycjonowanie. Jedną z korzyści jest niewątpliwie znacznik „szybkiego ładowania strony” w mobilnych wynikach wyszukiwania, a drugą wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google. Na razie nie jest pewne, jak bardzo AMP wpływa na ranking pozycjonowania, ale wiadomo, że nie pogorszy ruchu pochodzącego z urządzeń mobilnych.

POLECAMY

Google, przez swoją Search Console, wysyła już wiadomości do webmasterów o następującej treści: „Wykryliśmy, że Twoja witryna zawiera treści, które mogą być lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania Google dzięki nowej funkcji. Funkcja ta opiera się na Przyspieszonych stronach mobilnych (AMP), czyli mało rozbudowanych stronach HTML, które zoptymalizowano, by szybko wczytywały się na urządzeniach mobilnych. Google będzie niedługo wyświetlać prawidłowe strony AMP w wynikach wyszukiwania Google. Strony w Twojej witrynie, które są zgodne ze standardem AMP, będą mogły wyświetlać się w wynikach wyszukiwania z użyciem tych nowych funkcji”.

Choć sam zastosowałem się do wskazówek na swoich serwisach, nie miałem jeszcze okazji natrafić na przyspieszone strony mobilne w polskiej wersji wyszukiwarki Google. Niemniej już teraz warto poeksperymentować, zapoznać się z projektem i spróbować zaimplementować AMP dla mobilnych wersji witryn. 

Co to jest AMP?

Projekt przyspieszonych stron mobilnych to open-source’owy standard kodowania, przeznaczony przede wszystkim dla osób publikujących treści w internecie, serwisach informacyjnych czy blogach. Celem AMP jest stworzenie alternatywnych, okro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy