Dopasuj model obsługi lub trać rynek
Tak brzmi nowe wyzwanie, które rzuca nowoczesny konsument sieciom detalicznym. W teorii sprawa jest prosta i właściwie zamyka się w dwóch paradygmatach – budowanie zaufania i zaangażowania. W praktyce jednak chodzi o dostępność produktów w wybranym kanale i spójność oferty na poziomie ceny, obsługi i gwarancji i tu już nie jest tak łatwo!
POLECAMY
Idąc do sklepu lub galerii handlowej, oczekujemy aby oferta, która ma zamiar nas, jako klientów zainteresować, była łatwo dostępna – sklep powinien być schludnie urządzony, półki i wieszaki z produktami mądrze zaprojektowane, personel świadomy oferty i kompetentny, towar dobrze opisany i zachęcający swoim opakowaniem do wzięcia do ręki, ceny adekwatne, a program dla stałych klientów prosty, ale i angażujący.
W ostatnich 10 latach wszystkie te perspektywy i oczekiwania przenieśliśmy na strony internetowe e-sklepów i wymogliśmy ich responsywne zmiany, aby nadążyć za nowoczesnymi urządzeniami, takimi jak tablety czy smartfony. Nauczyliśmy się też specyficznych form prezentacji, w zależności od typu produktów – piękne zdjęcia ubrań na modelach z wielu perspektyw, bardzo szczegółowe informacje techniczne, opinie o produktach czy recenzje.
Skuteczna komunikacja marketingowa także przestaje mieć dla nas jakiekolwiek tajemnice. Nadal wyzwaniami pozostają natomiast spójność pomiędzy głównymi filarami biznesu (tradycyjnym i wirtualnym) oraz kultura organizacyjna je wspierająca.
Poniżej opiszę, z jakimi problemami i wyzwan...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!