Strategia omnichannel – największe wyzwania A to dopiero początek…

E-commerce

Z marketingowego punktu widzenia model omnichannel retail to obietnica dla klienta. Obietnica sprostania trudnym wymaganiom klientów najszybciej adaptujących się do nowych technologii oraz tych, którzy bardzo szybko za nimi nadążają. Czasy, w których organizacje miały dekadę na wprowadzenie zmiany, albo co najmniej pięć lat, minęły bezpowrotnie.

Dopasuj model obsługi lub trać rynek

Tak brzmi nowe wyzwanie, które rzuca nowoczesny konsument sieciom detalicznym. W teorii sprawa jest prosta i właściwie zamyka się w dwóch paradygmatach – budowanie zaufania i zaangażowania. W praktyce jednak chodzi o dostępność produktów w wybranym kanale i spójność oferty na poziomie ceny, obsługi i gwarancji i tu już nie jest tak łatwo!

POLECAMY

Idąc do sklepu lub galerii handlowej, oczekujemy aby oferta, która ma zamiar nas, jako klientów zainteresować, była łatwo dostępna – sklep powinien być schludnie urządzony, półki i wieszaki z produktami mądrze zaprojektowane, personel świadomy oferty i kompetentny, towar dobrze opisany i zachęcający swoim opakowaniem do wzięcia do ręki, ceny adekwatne, a program dla stałych klientów prosty, ale i angażujący.

W ostatnich 10 latach wszystkie te perspektywy i oczekiwania przenieśliśmy na strony internetowe e-sklepów i wymogliśmy ich responsywne zmiany, aby nadążyć za nowoczesnymi urządzeniami, takimi jak tablety czy smartfony. Nauczyliśmy się też specyficznych form prezentacji, w zależności od typu produktów – piękne zdjęcia ubrań na modelach z wielu perspektyw, bardzo szczegółowe informacje techniczne, opinie o produktach czy recenzje.

Skuteczna komunikacja marketingowa także przestaje mieć dla nas jakiekolwiek tajemnice. Nadal wyzwaniami pozostają natomiast spójność pomiędzy głównymi filarami biznesu (tradycyjnym i wirtualnym) oraz kultura organizacyjna je wspierająca.

Poniżej opiszę, z jakimi problemami i wyzwan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy