Storytelling – tak to się mówi?

Content marketing

Czy wiesz, skąd tak naprawdę wziął się układ klawiatury w stylu QWERTY? To ustawienie przycisków jest przecież mocno niewygodne. Żeby napisać słowo „storytelling”, trzeba wędrować palcami w lewo i w prawo przez dobrą chwilę. Powód takiego rozwiązania ma swoje źródło w historii, która wydarzyła się w 1873 r. Wtedy to firma E.Remington & Sons zastosowała nowe ułożenie klawiatury w swoich maszynach do pisania.

Dlaczego? Na poprzednich klawiaturach z wygodniejszym układem liter maszynistki pisały tak sprawnie i szybko, że sprzęt nie wytrzymywał tempa i regularnie się psuł. Układ QWERTY, w którym palce muszą krążyć po całej klawiaturze, spowolnił pisanie, dzięki czemu rozety z czcionkami przestały się tak często zacinać. Choć dziś klawiatury smartfonów czy laptopów kompletnie nie przypominają maszyn do pisania, układ QWERTY nadal króluje.

Ciekawa historia, prawda? 

Pewnie, że tak. Co ważniejsze, teraz już z pewnością o niej nie zapomnisz. Bo prócz samego faktu poznania układu liter na klawiaturze, znasz już całą opowieść, która do niego doprowadziła. Tak działa właśnie storytelling.

POLECAMY

Kochamy opowieści. To one aktywują naszą wyobraźnię. Już jako dzieci uwielbialiśmy czytać i słuchać historii o królach, rycerzach, duchach, dobrych kowbojach i superbohaterach. Historie napędzają nasz mózg, pozwalają nam doświadczać, utożsamiać się, odczuwać, czuć. Suche fakty tego nie potrafią. Badania nad metodami edukacji i przyswajania sobie wiedzy dowiodły, że o wiele szybciej i chętniej od notatek i szkolnej wiedzy zapamiętujemy obrazy i dźwięki, które wiążą się z naszymi przeżyciami. (Więcej o badaniach do przeczytania tutaj: //blog.bufferapp.com/science-of-storytelling-why-telling-a-story-is-the-most-powerful-way-to-activate-our-brains)

Szybko zrozumiały to marki 

I zaczęły wplatać opowieści w swoją komunikację. Bo dziś wszyscy jesteśmy po trochu storytellerami. Sieci społecznościowe zastąpiły nam ogniska, przy których zbierała się cała wioska i słuchała opowieści starszych. My siadamy wokół wirtualnego płomienia Facebooka czy YouTub...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy