Sprawdzone sposoby na generowanie ruchu w sklepie online

Temat numeru

Generowanie ruchu w dowolnym sklepie online jest łatwe. Cała trudność jednak leży w słowie „jakościowy”, bo generowanie jakościowego ruchu w sklepie online już jest trudniejsze. Dlaczego? Każdy sklep jest inny, każdy zawierać może inny asortyment, a co za tym idzie – każdy docierać może do innej grupy docelowej. Jak zatem generować odpowiedni ruch w swoim sklepie? 

Po pierwsze trzeba sobie odpowiedzieć na jedno zasadnicze pytanie: „Co właściwie będzie oznaczał dla mnie jakościowy ruch?”. W uzyskaniu prawidłowej odpowiedzi przychodzi nam z pomocą kilka pytań pomocniczych:

POLECAMY

  • Kto, w jakim celu i jak często będzie używał naszych produktów?
  • Ile czasu potrzebuje potencjalny klient, a tym samym – ilu potrzebuje kontaktów ze sklepem czy reklamą, aby podjąć decyzję o zakupie produktu?
  • Na jakim etapie procesu zakupowego użytkownik może mieć kontakt z naszym sklepem?
  • Jak wygląda nasz sklep i jak może poruszać się po nim użytkownik (przeglądać produkty, dodawać je do koszyka, czytać porady, testy, inspiracje, a może ma możliwość sprawdzenia mapy sklepów stacjonarnych, jeśli takie są, danych kontaktowych, może wypełnić formularz zapytań itp.)?

Po drugie należy pamiętać, że jakościowy ruch to nie tylko ten, który konwertuje. Jest mnóstwo użytkowników, którzy wymagać będą dłuższego czasu na zastanowienie się nad dokonaniem zakupu, a tym samym – większego wsparcia na stronie WWW oraz działań promocyjnych. Zwłaszcza gdy nie sprzedajesz produktów pierwszej potrzeby i dodatkowo są one droższe lub gdy prowadzisz sklep z produktami dostępnymi w kilku innych e-sklepach. Niezwykle istotne jest też to, że (w zależności od produktów) decyzje zakupowe bardzo często nie są podejmowane w sposób impulsywny, a sam proces zakupowy sprowadza się do kilku etapów.

Etapy te zawsze będą różnić się od siebie w zależności od tego, co faktycznie znajduje się w ofercie Twojego sklepu, ale sama świadomość, jaki użytkownik trafia na stronę i jak wygląda proces zakupowy, pozwoli Ci określić jakościowy ruch. Jak już go zdefiniujesz, możesz przystąpić do doboru skutecznych kanałów komunikacji. Przykłady kilku z nich znajdziesz poniżej.

Google prawdę Ci powie

Nie od dziś wiadomo, że jednym z najważniejszych kanałów online jest Google. Trudno go pominąć, bo w samym kwietniu tego roku z domeny google.pl korzystało ponad 25 mln użytkowników (źródło: wyniki badania Gemius/PBI za kwiecień 2018). Klienci na każdym etapie ści...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy