Social media – strategiczna checklista na rok 2024

Temat numeru

Nie ma najmniejszych wątpliwości co do tego, że media społecznościowe od lat są szalenie dynamicznie rozwijającą się dziedziną reklamy, ale liczba znaczących zmian i nowości z 2023 r. mogła zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych social mediowców. Zmiana nazwy Twittera na X, możliwość wykupienia płatnej subskrypcji na platformach Meta, premiera Threads czy udostępnienie szeregu kolejnych rozwiązań wykorzystujących AI na niemal każdej platformie, to tylko część z nich. W tabeli 1 znajdziesz kluczowe nowości i zapowiedzi z podziałem na wybrane platformy społecznościowe, na których zostały lub będą wprowadzone.

Które z nich są tylko ciekawostką wartą wypróbowania, a które będą miały wpływ na strategie działań marek w 2024 r.? O tym dowiesz się z dalszej części artykułu.

POLECAMY

Sztuczna inteligencja w służbie social mediowców

Premiera ChatGPT w listopadzie 2022 r. otworzyła zupełnie nowy rozdział. Swój pierwszy milion użytkowników chatbot osiągnął w pięć dni, a 100 mln w zaledwie dwa miesiące. I ta błyskawicznie rosnąca popularność nie umknęła ani twórcom platform społecznościowych, ani marketerom. Rok 2023 to rok wprowadzania nowości opartych na sztucznej inteligencji oraz ich testowaniu. LinkedIn wdrożył w tym roku zarówno funkcję tworzenia treści i reklam za pomocą AI, jak i chatbota-trenera. Meta za oceanem wdraża właśnie na swoich platformach asystenta tekstowego Meta AI oraz opcje restyle i backdrop, dzięki którym użytkownicy będą mogli edytować swoje zdjęcia oraz tworzyć unikalne naklejki za pomocą generatywnej AI. W planach jest również wprowadzenie AI Sandbox, czyli przestrzeni dla reklamodawców, w której na podstawie odpowiednich promptów będzie można wygenerować kreacje reklamowe do wykorzystania w kampaniach na platformach Meta. Oparte na AI nowości pojawiły się w tym roku na niemal każdej platformie społecznościowej. 
W 2023 r. wśród marketerów wzrosło również zainteresowanie narzędziami do tworzenia zarówno treści, jak i grafik. Już nie tylko ChatGPT, ale również Midjourney, Stable Diffusion i wiele innych. Każde z nich potrafi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy