Snapchat – nowa zabawka czy poważne narzędzie marketingowe?

Media społecznościowe

Snapchat – można go albo od razu pokochać, albo… odinstalować. Niezależnie od tego, jakie są Twoje preferencje jako użytkownika, powinieneś przynajmniej w podstawowym stopniu poznać działanie Snapchata. Nie lekceważ go! Może się bowiem okazać, że jest to godny uwagi kanał marketingowy, który będziesz mógł wykorzystać do komunikacji z Twoją grupą docelową. Kluczem do sukcesu jest regularne korzystanie ze Snapchata, poniższy tekst powinien pomóc Ci odnaleźć się w podstawowych funkcjach aplikacji. 

Kto korzysta ze Snapchata? 

Snapchat został stworzony przez młodego (rocznik 1990!) Evana Spiegela w 2011 r. pod nazwą Picaboo. We wrześniu tego samego roku zmienił nazwę na Snapchat – wtedy mógł się pochwalić liczbą „tylko” 100 000 użytkowników. Największy przyrost nastąpił w 2013 r., kiedy w zaledwie kilka miesięcy liczba dodawanych dziennie snapów wzrosła trzykrotnie. Nic dziwnego, że w listopadzie tego samego roku Evan Spiegel otrzymał propozycję zakupu aplikacji od właściciela Facebooka, Marka Zuckerberga. Ku powszechnemu zdziwieniu Spiegel odmówił i, jak widać obecnie, nie pożałował tej decyzji. Obecnie Snapchat to ponad 200 mln użytkowników na całym świecie, w tym ok. 30% z USA (dane ze stycznia 2016) i ponad 10 mln opublikowanych filmów każdego dnia.

POLECAMY

W Polsce ze Snapchata korzysta już ponad milion osób i liczba ta stale rośnie. Według danych z 2015 r. aplikacja może być warta obecnie nawet ok. 20 mln dolarów.  

Rysunek 1. Historia Snapchata (Źródło: //visual.ly/brief-history-snapchat)

 

Snapchat to jeden z niewielu kanałów social media, w przypadku którego możemy tak precyzyjnie określić, kto z niego korzysta. Trzeba napisać to jasno: na Snapchacie nie spotkamy raczej naszych dziadków, a nawet rodziców. Zdecydowaną większość (ponad 50%) stanowią osoby pomiędzy 16. a 24. rokiem życia, kolejna grupa (25–34 lata) to ok. 30%, a osoby powyżej 34 lat to zaledwie ok. 15% wszystkich użytkowników Snapchata. Aplikacja jest więc zdecydowanie skierowana do młodych osób, często nazywanych też Millenialsami, pokoleniem Y, dziećmi przełomu. Drugą wyróżniającą cechą użytkowników Snapchata jest ich płeć – ok. 60% userów...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy