SEO w erze AI: jak dobre praktyki wpływają na widoczność w czatach i modelach językowych

Temat numeru

Na rewolucję AI warto spojrzeć przez pryzmat transformacji, jaką wywołało pojawienie się smartfonów na rynku technologicznym i konsumenckim. Wielu z nas wątpiło, że urządzenia z ekranem dotykowym wyprą tradycyjne komórki. Wydawały się niepraktyczne, nietrwałe, niezbyt dopasowane. A jednak w krótkim czasie smartfony całkowicie zmieniły sposób, w jaki korzystamy z technologii mobilnych, spychając na margines dawnych liderów – takich jak Nokia czy BlackBerry. Dziś podobna rewolucja dokonuje się w przestrzeni cyfrowej: klasyczne wyszukiwarki, z Google na czele, muszą zmierzyć się z wyzwaniem, które może zmienić ich rolę równie radykalnie.

Czego dowiesz się z artykułu?

  1. W jakim kierunku zmierza transformacja wyszukiwarek?
  2. Jak perspektywa i oczekiwania użytkowników wpływają na transformację wyszukiwarek
  3. Jak zadbać o to aby strona była widoczna dla wyszukiwarek i modeli językowych
  4. Co to znaczy treść zrozumiałą dla sztucznej inteligencji
  5. Czym jest autorytet strony autora
     

Coraz więcej użytkowników zamiast wpisywać zapytanie w wyszukiwarce Google korzysta z czata GPT lub Groka. AI staje się nowym interfejsem dostępu do informacji. Jeśli Google nie wyciągnie lekcji z historii Nokii i nie dostosuje się odpowiednio szybko do nowej sytuacji może stracić dominującą pozycję. Zmiana ta wymusi także nowe spojrzenie na SEO i jego funkcję w strategii online.

Tradycyjne SEO a nowe źródła informacji

SEO historycznie koncentrowało się na optymalizacji pod kątem algorytmów wyszukiwarek: odpowiednie użycie słów kluczowych, szybkość ładowania strony, struktura nagłówków, linkowanie wewnętrzne, meta tagi i inne elementy mające wpływ na indeksowanie i ranking. Jednak od momentu, gdy na popularności zaczęły zyskiwać modele ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy