Krótki zarys rozwoju AI, czyli jak się tu znaleźliśmy
Rozwój technologii sprawił, że powstały duże modele językowe, tzw. LLM – od angielskiego Large Language Models. W bardzo dużym skrócie i uproszczeniu, algorytmy te, bazując na dostarczonych im materiałach, przetwarzają informacje i udzielają odpowiedzi użytkownikom. Obudowane w przyjazny interfejs stały się dla nas narzędziami sztucznej inteligencji (AI), które z biegiem czasu mają coraz większe możliwości.
W kontekście SEO zaczęło się od wykorzystywania LLM do optymalizacji tekstów pod frazy, potem pierwsze narzędzia dawały możliwość napisania kiepskiej jakości treści. A później przyszedł on, ChatGPT. Z jego użyciem zaczęto przygotowywać rozbudowane artykuły i wieszczono koniec pracy dla copywriterów (jak wiemy, nic takiego nie nastąpiło). I jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się kolejne narzędzia, w tym te do generowania obrazów czy krótkich filmów.
Kolejnym punktem zwrotnym okazało się jednak rozwiązanie, jakie w swojej wyszukiwarce wprowadził Microsoft – odpowiedzi generowane przez AI w oknie przeglądarki. Globalnie zmiana nie była wielka, ponieważ popularność wyszukiwarki Bing w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła z 2,76 do 3,88% i nie zbliżyła się nawet do popularności wyszukiwarki Google. Ta zmalała z 92,82 do 89,66%, jednak nadal pozostaje zdecydowanym liderem na rynku. (Źródło: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share#monthly-202304-202504).
A potem nadeszła odpowiedź Google w po...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!