SEO OFF-PAGE 2023 – sprawdzone sposoby na selekcję i pozyskiwanie jakościowych linków

Temat numeru

Witamy w świecie off-page SEO, gdzie strony internetowe wychodzą poza swoje wirtualne królestwa, aby zdobyć przychylność wyszukiwarek i zainteresowanie użytkowników. Jeśli kiedykolwiek nurtowało Cię pytanie, czym tak naprawdę jest off-page SEO, nie musisz się już dłużej martwić. Przedstawimy Ci profesjonalne wyjaśnienie tej zagadki, które pozwoli Ci lepiej zrozumieć tę dziedzinę oraz nauczysz się, w jaki sposób najlepiej buduje się linki.

W szybko ewoluującym świecie marketingu cyfrowego, gdy platformy, takie jak TikTok i ChatGPT, zaczynają zmieniać to, jak postrzegamy tworzenie treści i reklamę w sieci, SEO nadal odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu ruchu organicznego i poprawie widoczności w internecie. Podczas gdy optymalizacja na stronie zawsze będzie fundamentem wszystkich działań SEO, techniki off-page SEO są już równie ważne dla zwiększenia autorytetu i reputacji witryny. W świecie wyszukiwarek internetu istotne jest nie tylko to, co my zamieszczamy na swojej stronie, ale także to, co mówią o nas inni. Na off-page SEO składa się budowanie linków, media społecznościowe, recenzje online itp., czyli wszystko to, co jest związane z wizerunkiem naszej marki, co znajduje się off-page, poza naszą stroną główną. Co ciekawe, możemy optymalizować to podobnie jak własną witrynę. Ale jak można się za to zabrać?

POLECAMY

Rys. 1. Automatyzacja procesów – zarządzanie relacjami z partnerami
Rys. 2. Indeksacja poszczególnych stron
Rys. 3. Wyszukanie linku z interesującym nas słowem kluczem

1. Wymiana linków poprzez partnerstwo (Link Exchange Partnership)

Wymiana linków oparta na budowaniu relacji z osobami odpowiedzialnymi za marketing, SEO i szeroko rozumiany Outreach to klucz do sukcesu w pozyskiwaniu wartościowych linków. Nawiązanie relacji z innymi właścicielami witryn w tej samej niszy pozwala na wzajemne linkowanie. Tworzy to sieć wysokiej jakości linków zwrotnych, które zwiększają wiarygodność i reputację obu zaangażowanych stron. Żeby rozpocząć ten proces, musimy oczywiście wyszukać potencjalnych partnerów i spisać sposoby kontaktu z nimi. Ale co dalej? Czy kontaktowanie się z każdą stroną osobno nie zajmie mnóstwa czasu? Tutaj z pomocą przychodzą nam narzędzia i automatyzatory procesów, które pozwalają robić to na coraz większą skalę przy takim samym wysiłku.

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy