Jeden ze sposobów pozwalających zrealizować ten cel stanowi pozycjonowanie filmów w wewnętrznej wyszukiwarce serwisu.
POLECAMY
W przypadku materiałów wideo na YouTube pozycjonowanie (SEO) posiada również dodatkową zaletę – stosunkowo częste wyświetlanie filmów z tej witryny w rezultatach wyszukiwania Google. Pozwala to dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców.
Pozostaje jednak pytanie: jak można sprawić, by film osiągał wysokie miejsca na listach wyników YouTube? Aby na nie odpowiedzieć, poznać trzeba czynniki uwzględniane przez algorytm wyszukiwarki podczas ustalania pozycji w rankingu rezultatów. Podobnie jak w przypadku Google czy innych wyszukiwarek, elementy algorytmu YouTube są oczywiście pilnie strzeżone. Dzięki wielu badaniom i testom przeprowadzanym przez branżę SEO możliwe jest jednak wskazanie grupy najważniejszych czynników rankingowych wpływających w największym stopniu na pozycje uzyskiwane przez filmy w wynikach YouTube. Do elementów tych należą:
- tytuł filmu,
- opis filmu,
- liczba wyświetleń,
- zaangażowanie użytkowników,
- tagi filmu,
- czas trwania,
- linki do filmu na zewnętrznych stronach,
- data utworzenia kanału z filmem,
- liczba subskrybentów kanału.
Wiedząc, na które kwestie należy zwrócić szcze...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!