SEO A.D. 2017 – o czym pamiętać, jak pisać, pozyskiwać linki do serwisu, a przede wszystkim zwiększać pozycje Google?

SEM/SEO

12 miesięcy temu niejedna osoba zakładała, że 2016 r. w wyszukiwarce będzie miała miejsce mała rewolucja związana z wprowadzeniem aktualizacji algorytmu Pingwin. Jak się jednak okazało, nie był on rewolucją w wyszukiwarce, a ewolucją wynikającą z nadanego jej kierunku rozwoju. Czego możemy spodziewać się w 2017 r.?

Zawsze online

Pamiętacie czasy, gdy 100 MB transferu w telefonie komórkowym kosztowało 10 zł albo i więcej, strony WWW przeglądało się na urządzeniach posiadających mały, 2-calowy ekran i fizyczną klawiaturę, a ich twórcy nawet nie słyszeli o czymś takim jak responsywność? Dziś to zamierzchła przeszłość, a jak podaje StatCounter, w październiku 2016 r. udział ruchu generowanego na stronach internetowych przez urządzenia mobilne wyniósł 51,3%. Oznacza to nic innego jak to, że chcemy być online 24 godziny na dobę. Google doskonale rozumie nasze potrzeby, dlatego w 2016 r. wykonał dwa kroki wpływające na korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych:

POLECAMY

  • Uruchomienie AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania. Standard AMP (Accelerated Mobile Pages) ma na celu maksymalne odchudzenie strony podczas korzystania z urządzenia mobilnego – znikają wszelkie reklamy i inne treści strony internetowej, pozostawiając samą zawartość artykułu, dzięki czemu witryna wczytuje się bardzo szybko na urządzeniu mobilnym, oszczędzając czas i transfer internauty. Strony spełniające standard AMP są oznaczone błyskawicą w wynikach wyszukiwania. I choć samo AMP nie wpływa na pozycje w wyszukiwa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy