Dołącz do czytelników
Brak wyników

SEO A.D. 2017 – o czym pamiętać, jak pisać, pozyskiwać linki do serwisu, a przede wszystkim zwiększać pozycje Google?

Artykuł | 22 marca 2019 | NR 32
105

12 miesięcy temu niejedna osoba zakładała, że 2016 r. w wyszukiwarce będzie miała miejsce mała rewolucja związana z wprowadzeniem aktualizacji algorytmu Pingwin. Jak się jednak okazało, nie był on rewolucją w wyszukiwarce, a ewolucją wynikającą z nadanego jej kierunku rozwoju. Czego możemy spodziewać się w 2017 r.?

Zawsze online

Pamiętacie czasy, gdy 100 MB transferu w telefonie komórkowym kosztowało 10 zł albo i więcej, strony WWW przeglądało się na urządzeniach posiadających mały, 2-calowy ekran i fizyczną klawiaturę, a ich twórcy nawet nie słyszeli o czymś takim jak responsywność? Dziś to zamierzchła przeszłość, a jak podaje StatCounter, w październiku 2016 r. udział ruchu generowanego na stronach internetowych przez urządzenia mobilne wyniósł 51,3%. Oznacza to nic innego jak to, że chcemy być online 24 godziny na dobę. Google doskonale rozumie nasze potrzeby, dlatego w 2016 r. wykonał dwa kroki wpływające na korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych:

  • Uruchomienie AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania. Standard AMP (Accelerated Mobile Pages) ma na celu maksymalne odchudzenie strony podczas korzystania z urządzenia mobilnego – znikają wszelkie reklamy i inne treści strony internetowej, pozostawiając samą zawartość artykułu, dzięki czemu witryna wczytuje się bardzo szybko na urządzeniu mobilnym, oszczędzając czas i transfer internauty. Strony spełniające standard AMP są oznaczone błyskawicą w wynikach wyszukiwania. I choć samo AMP nie wpływa na pozycje w wyszukiwarce, to z czasem z pewnością zacznie wpływać na współczynnik CTR, który jest jednym z czynników rankingowych Google.
  • Rozpoczęcie prac nad osobnym rankingiem dla mobilnych wyników wyszukiwania. Mobilne i desktopowe wyniki wyszukiwania na razie oparte są na tych samych czynnikach rankingowych, jednak na początku listopada ubiegłego roku Google poinformował, że rozpoczyna prace nad wdrożeniem osobnego rankingu dla wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że niedostosowane do przenośnych urządzeń strony nie będą miały szans na wyświetlenie się na wysokich pozycjach, a co za tym idzie – taka strona może stracić dostęp do dużej części ruchu organicznego.   

Content nadal się liczy

Już od kilku lat z rzędu jesteśmy informowani o tym, że w nadchodzącym roku najważniejszym narzędziem promocji w sieci będzie content marketing.

Owszem, content jest jednym z kluczy do odniesienia sukcesu w sieci, jednak niestety nadal wiele marek tworzy go bez pomysłu, wychodząc z założenia, że skoro inni to robią, to i my musimy. Efekt tego stanowi duża ilość treści bez większej wartości dla użytkowników, napisana chaotycznie i bez dopasowania do potencjalnego czytelnika. A przecież wystarczy poświęcić trochę czasu na przygotowanie spójnego planu content marketingowego. Na przykład poszukajmy na forach pytań, jakie mogą zadawać nasi klienci. Potem przygotujmy odpowiedzi na nie, ważne, żeby były merytoryczne i wyczerpujące temat (co nie znaczy, że bardzo długie) i opublikujmy w sekcji poradnikowej na naszej stronie. Następnie cieszmy się systematycznymi wzrostami ruchu w witrynie.   

Pamiętajmy też o tym, że jeżeli jakiś temat został już opisany u konkurencji, to nie znaczy, że my nie możemy o nim napisać. Oczywiście, że możemy, tylko musimy zrobić to lepiej – bardziej zagłębić się w temat, podsunąć bardziej aktualne rozwiązania, przedstawić prostsze metody działania, podać treść w innej formie… Możliwości jest wiele, a jedyne ograniczenie to nasza pomysłowość. Szukający porady w sieci internauta raczej nie ograniczy się do sprawdzenia jednego wyniku dla swojego pytania, tylko otworzy kilka, jego zdaniem, najlepszych wyników. Trochę szkoda, jeżeli nie będzie tam naszej strony, prawda? Dlatego nawet jeżeli wydaje nam się, że jakieś zagadnienie jest już wyeksploatowane do granic możliwości, to nie myślmy o nim w ten sposób i nie porzucajmy pomysłu na jego zagospodarowanie. Zamiast tego zastanówmy się, w jaki sposób opracować je lepiej od naszej konkurencji, by prześcignąć ją w wynikach wyszukiwania!

Tworzenie wartościowego, odpowiadającego na pytania użytkowników contentu jest ważne jeszcze z jednego powodu. Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych wzrasta udział zapytań głosowych (voice search). Zapytania te są zazwyczaj dłuższe i bardziej złożone od tych, które są wpisywane przez internautów w przeglądarkę. Właściwie opracowane treści pozwolą nam poszerzyć pulę fraz kluczowych, dzięki którym widać naszą witrynę.

Wykorzystaj zasięg influencerów

Najpopularniejszych blogerów można zobaczyć dziś już nie tylko w onlinowych akcjach promocyjnych, ale w też w telewizyjnych i outdoorowych, a wielu z nich jest dziś uznawanych za liderów opinii. Z influencerami możemy nawiązać udaną współpracę, która przyniesie efekt nie tylko w postaci dotarcia do odbiorców danej osoby, ale również w widoczny sposób wpłynie na wyniki naszych działań SEO. Decydując się na nawiązanie takiej współpracy, nie nastawiajmy się na najpopularniejszych blogerów, ponieważ grono ich odbiorców może być dla nas zbyt szerokie i nie osiągniemy zamierzonych efektów.

Zamiast tego należy wytypować osobę, która jest naprawdę rozpoznawalna w naszej branży i posiada grono wiernych i aktywnych fanów, a następnie wspólnie stworzyć akcję promocyjną. Słowem kluczem jest tutaj współpraca, ponieważ to influencer najlepiej zna zachowania i preferencje swoich odbiorców, dzięki czemu akcja promocyjna zostanie przygotow...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy