Sekrety skutecznego copywritingu – przegląd najpopularniejszych formuł

Copywriting

Copywriting jest sztuką przyciągania uwagi, przekazywania informacji oraz skłaniania do działania. W czasach rozproszenia informacyjnego, gdy uwaga odbiorcy jest krótkotrwała, stosowanie odpowiednich, sprawdzonych formuł może być kluczem do efektywnej komunikacji. Artykuł prezentuje kilka najpopularniejszych formuł copywriterskich, które ułatwiają tworzenie skutecznych treści reklamowych.

Czym są formuły copywriterskie?

Podobnie jak każdy rzemieślnik posiada swoje narzędzia pracy, specjaliści z dziedziny content marketingu mają do dyspozycji pewne wypracowane schematy, które pomagają tworzyć przekonujące i skuteczne treści.
Formuły copywriterskie to nic innego jak gotowe struktury tekstu, które pomagają świadomie konstruować przekaz, dopasowując go do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Operują one konkretem i kluczowymi wyróżnikami produktu lub usługi. Mają one w prosty i szybki sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy, wzbudzić jego zainteresowanie i przeprowadzić go przez proces decyzyjny, a w efekcie zaowocować wykonaniem przez niego pożądanego działania (np. zapisem do newslettera, zakupem, obserwacją profilu).

POLECAMY

1. AIDA: uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie

Formuła AIDA (attention, interest, desire, action) to jedna z najstarszych i najbardziej znanych technik copywriterskich. Rozpoczyna się od przyciągnięcia uwagi odbiorcy, następnie buduje zainteresowanie, by na końcu wzbudzić potrzebę posiadania i skłonić do zakupu. W przypadku stosowania tej struktury istotne jest sformułowanie klarownego wezwania do działania – CTA (call to action). Jest to prosta, dość uniwersalna i skuteczna struktura, która przeprowadza odbiorcę przez proces decyzyjny.

Przykł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy