Siedem grzechów głównych w contencie sprzedażowym – błędy językowo-edytorskie

Copywriting

W poprzednim numerze pisałem o tym, jakich błędów z zakresu marketingu, SEO i UX warto wystrzegać się podczas tworzenia treści sprzedażowych. Tym razem wziąłem na tapet częste potknięcia językowo-edytorskie, które zaliczają nie tylko początkujący, ale też doświadczeni autorzy. Poprawność w tym obszarze nierzadko schodzi bowiem na dalszy plan. A to źle, bo uczymy się wielu złych nawyków i nie dbamy o stuprocentowy profesjonalizm w serwisie. Ale też dobrze, bo zatroszczenie się o ten aspekt pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

1. Przez to

Warto pamiętać, że zwroty takie jak przez co i przez to są nacechowane negatywnie. Pisząc o pozytywnych emocjach i odwołując się do pozytywnych następstw konkretnych zachowań czy korzyści wynikających z cech jakiegoś przedmiotu lub usługi, lepiej postawić na zwroty, takie jak dzięki czemu. W takim przypadku możesz jednak sięgnąć też po neutralne sformułowanie, np. co sprawia, że, a co za tym idzie czy więc.

POLECAMY

  Usługa X jest dwukrotnie szybsza niż rozwiązanie poprzedniej generacji, przez co pozwala na sprawniejszą obsługę kilku aplikacji naraz.
 Usługa X jest dwukrotnie szybsza niż rozwiązanie poprzedniej generacji, dzięki czemu pozwala na sprawniejszą obsługę kilku aplikacji naraz.

Jednocześnie pamiętaj o tym, że dzięki czemu stosuje się zawsze po przecinku, a dzięki temu na początku zdania, chyba że jest to konstrukcja a dzięki temu czy i dzięki temu. Jeśli natomiast wymienione wyżej sformułowania to za mało, żeby unikać powtórzeń, możesz wykorzystać jeszcze konstrukcje typu:

 Za sprawą funkcji X zyskasz…
 Korzystając z opcji X, możesz…
 Z uwagi na to, że p...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy