Dołącz do czytelników
Brak wyników

Remarketing nie gryzie, ale będzie Cię swędział, jeśli nie poznasz go bliżej

Artykuł | 10 stycznia 2019 | NR 31
219

Ten przewrotny nieco tytuł ma zwrócić Twoją uwagę na fakt, że choć o remarketingu niby wiedzą wszyscy, to jednak nadal nie jest on wykorzystywany na szeroką skalę, zwłaszcza przez mniejsze podmioty. Owo swędzenie (np. w kieszeni) uzmysłowimy sobie wówczas, kiedy zrozumiemy, ile pieniędzy do tej pory traciliśmy, nie inwestując czasu w kampanie remarketingowe na Facebooku. Zatem co zrobić, by z nim się zaprzyjaźnić, a wręcz się w nim zakochać i liczyć na wzajemność uczucia?

Zacznijmy od tego, że remarketing to w skrócie wyświetlanie reklam tym klientom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę. Możesz więc przypomnieć im o produktach, które oferujesz, czy o dokończeniu działań. 

Kiedy warto korzystać z remarketingu na Facebooku? Zawsze wtedy, kiedy jesteś pewien, jakiego typu wartościową dla Ciebie akcję na Twojej stronie, podstronie powinna wykonać dana osoba. Nie ma większego sensu remarketing „wizerunkowy”, który ma przypomnieć użytkownikom, że Twoja firma istnieje. O wiele skuteczniejsze będzie skupienie się na tym, by Twoja reklama śledziła użytkownika, który był zainteresowany konkretnym produktem lub usługą z danej podstrony. Wówczas wskaźniki CTR (Click Though Rate) będą o wiele większe, ale też prawdopodobieństwo, że dana osoba wróci do Ciebie, by sfinalizować zakup produktu, kontakt w sprawie usługi, jest po prostu większe. 

Z tego powodu remarketing jest szczególnie często wykorzystywany przez przedsiębiorców działających w branży e-commerce. Jednak także firmy usługowe z reguły mają podstrony przedstawiające dokładniej każdą z wybranych usług, a więc i one mogą traktować remarketing na Facebooku jako dobry sposób na „złowienie” klienta, który już prawie był w naszej „sieci”. 

Jak to działa? Prosto. Odbiorca odwiedza naszą stronę internetową, przemieszcza się pomiędzy podstronami i już wpada do zbioru zwanego niestandardową grupą odbiorców. Wystarczy, że ma aktywne konto w serwisie Marka Zuckerberga. Wówczas już nasza reklama będzie podążać za użytkownikiem, przypominając mu o nas skutecznie, a nawet ciekawie i zabawnie (jeśli nasze kreacje remarketingowe są przygotowywane z jakimś ciekawym pomysłem). 

Remarketing remarketingowi nierówny 

Z poziomu facebookowego Power Editora możemy uruchomić niestety jedynie remarketing statyczny. Polega on na tym, że użytkownik, który kliknie w reklamę (bez względu na to, jakie witryny wcześniej odwiedzał), jest przekierowywany na ustaloną wcześniej docelową podstronę, np. rabatową.  

Oczywiście istnieje również remarketing dynamiczny, który stwarza o wiele więcej możliwości, jednak by móc skorzystać z jego zalet, musimy się posiłkować narzędziami zewnętrznymi (np. FastTony, AdRoll itp.) Remarketing dynamiczny daje możliwości wyświetlania różnych reklam, w zależności od tego, jakie podstrony odwiedził wcześniej użytkownik. 

Kiedy warto korzystać z remarketingu na Facebooku? Zawsze wtedy, kiedy jesteś pewien, jakiego typu wartościową dla Ciebie akcję na Twojej stronie, podstronie powinna wykonać dana osoba.

 

Jednak i w remarketingu statycznym, i dynamicznym podstawową rzeczą jest implementacja kodów na naszej stronie. W przypadku remarketingu dynamicznego dodatkowo musimy połączyć nasz fanpage konta reklamowego do wybranego narzędzia zewnętrznego. Skupmy się jednak na najbardziej podstawowym remarketingu, czyli remarketingu statycznym. 

Także firmy usługowe posiadają podstrony przedstawiające dokładniej każdą z wybranych usług, a więc i one mogą traktować remarketing na Facebooku jako dobry sposób na „złowienie” klienta, który już prawie był w naszej „sieci”. 

 

Pixels, pixels everywhere 

Piksel to rzeczownik, który będziemy teraz odmieniać przez wszystkie przypadki, a to dlatego, że bez jego podpięcia pod naszą stronę internetową możemy zapomnieć o zabawach z remarketingiem. Piksel to tak naprawdę krótki kod, który musimy dodać do kodu naszej strony. Jest to dziecinnie proste, a Facebook podaje bardzo klarowną instrukcję, jak to zrobić. Piksel remarketingowy generujemy w czasie przygotowywania niestandardowych grup odbiorców, czyli tzw. Custom Audience, dzięki któremu możemy skierować reklamę do osób, których numery telefonów lub adresy e-mail posiadamy, lub do tych, którzy odwiedzili naszą stronę WWW. 

Można je tworzyć zarówno z poziomu Menedżera reklam, jak i Power Editora. W Power Editorze, z lewej strony menu, powinniśmy wybrać kategorię „Odbiorcy”, utworzyć nową grupę i z rozwijanego menu wybrać „niestandardową grupę”, czyli właśnie Custom Audiences. Finalizujemy proces poprzez...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy