Reklama display, rich media i wideo w erze cookieless i wsparciu CDP/DMP

Temat numeru

W ostatnich latach branża reklamowa stanęła w obliczu fundamentalnych zmian. Plany eliminacji plików cookie stron trzecich (third-party cookies) przez przeglądarki internetowe, oznaczają rewolucję w sposobie, w jaki reklamodawcy docierają do swoich odbiorców. Zmiany te nie tylko wymusiły nową dynamikę w ekosystemie reklamowym, ale także podkreśliły potrzebę wykorzystywania technologii takich jak Customer Data Platforms (CDP) i Data Management Platforms (DMP) do efektywnego zarządzania danymi. W tym artykule omówimy, jak reklamy display, rich media i wideo mogą się dostosować do świata bez cookies, wykorzystując zaawansowane technologie i dane.

Era cookieless – co to oznacza dla reklamodawców?

Era cookieless odnosi się do zmian technologicznych i regulacyjnych, które ograniczają lub eliminują możliwość używania plików cookie stron trzecich w reklamie online. Pliki cookie były przez lata podstawowym narzędziem do targetowania użytkowników, śledzenia ich zachowań oraz mierzenia skuteczności kampanii. Plany wycofania tej technologii wymuszają nowe podejście.
Pliki cookie stron trzecich mają zniknąć z powodu rosnącego nacisku na ochronę prywatności użytkowników. Regulacje, takie jak RODO w Unii Europejskiej czy CCPA w Kalifornii, wymuszają większą odpowiedzialność w zakresie przetwarzania danych. Dodatkowo, firmy technologiczne, takie jak Google, Apple i Mozilla, wprowadzają ograniczenia dotyczące wykorzystywania cookies, podkreślając priorytet prywatności. Zmieniają się także oczekiwania konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi, jak wykorzystywane są ich dane, i domagają się większej przejrzystości oraz kontroli nad swoją prywatnością.
Reklamodawcy stoją przed poważnymi wyzwaniami w erze zanikania plików cookie stron trzecich. Brak możliwości korzystania z tych danych znacząco komplikuje precyzyjne targetowanie reklam, ponieważ tru...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy