Recykling treści w mediach społecznościowych, czyli co jeszcze możemy zrobić z naszymi treściami

Media społecznościowe

Facebook, Messenger, grupy na Facebooku, Facebook Stories, Instagram, Instagram Stories, IGTV, LinkedIn (w tym także LinkedIn Pulse), Slideshare to tylko trzy wybrane platformy społecznościowe, a w nich przynajmniej dziewięć różnych miejsc publikacji treści. W jaki sposób zapewnić wartościowy content dla wciąż powiększającego się ekosystemu social mediów?

The end is the beginning 

Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Stosuj recykling. Recykling w internecie nie kojarzy się nam jednak pozytywnie. Jesteśmy przekonani, że treści, które już raz zostały zaprezentowane, nie powinny być powtarzane. To duży błąd. Sekretem materiałów, które potem można ponownie wykorzystywać, jest ich jakość i ponadczasowość, a także właściwa strategia działania. 

POLECAMY

W przypadku recyklingu można wyróżnić dwie ścieżki działania. Pierwszą jest aktualizacja bazowego materiału o nowe informacje lub dodatkowe materiały. W tym przypadku format nie ulega zmianie. To tzw. revamping. Najczęściej stosowany poprzez ponowną publikację w mediach społecznościowych postów z danym materiałem, zmianie ulega jedynie opis. Druga forma recyklingu treści to repurposing, czyli przekształcenie opublikowanego materiału na inne formaty (często wiąże się to ze zmianą grupy do...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy