Wyzwania analityczne
Rodzi to wiele implikacji w analizowaniu zachowań klientów oraz planowaniu działań marketingowych. Jakość pozyskanego leada ma takie samo znaczenie co ilość. W związku z tym analiza efektywności uwzględnia znacznie więcej informacji dotyczących konkretnej szansy sprzedaży niż masy uczestników podejmujących określone działania. W B2C nikt nie poświęci godziny na zgłębienie potrzeb klienta, zaś w B2B stanowi to podstawę pracy handlowca.
Chcąc zmierzyć się z analityką ilościową napotykamy na problem w postaci niewielkiej ilości danych (o ile w ogóle są one zbierane). Analiza zachowania użytkownika na stronie www, która daje niewielkie możliwości interakcji, przypomina trochę podglądanie pokoju przez dziurkę od klucza – trudno znaleźć klucz do poszczególnych zachowań, gdy wiemy, że proces decyzyjny przebiega w ogromnej mierze poza stroną i jest offline. Jeśli pozyskujesz przez stronę www 30 leadów miesięcznie, analiza ich zachowań metodami ilościowymi do niczego Cię nie doprowadzi. Dowiesz się na przykład, że 40% leadów pochodzi z wejść bezpośrednich, nawet sprawdzając ścieżki wielokanałowe. Nic dziwnego, skoro cykle sprzedaży mogą trwać na przykład 6 miesięcy.
POLECAMY
Mniejszy ruch na stronie utrudnia także zrozumienie porzuconych ścieżek zakupowych, w których dostrzeżenie wzorca bywa wręcz niemożliwe.
Wyzwania atrybucji
W Casbeg 25% leadów zbieramy przez formularz kontaktowy, resztę stanowią polecenia oraz zgłoszenia dokonane za pomocą mediów społecznościowych. Wpływ akt...