W jaki sposób planować nieszablonowe kampanie?

Temat numeru

Wszyscy mamy dostęp do tych samych danych – do wiedzy, informacji, opracowań, raportów, ekspertów lub po prostu innych ludzi – jednak każdy z nas, w oparciu o swoje doświadczenie, perspektywę i kluczowe zainteresowania zawodowe, wyciąga z tych danych coś innego.

Jest takie ładne zdanie autorstwa Billa Gatesa o tym, że każdy z nas ma swój ulubiony młotek, czyli metodę rozwiązywania większości problemów; każdy z nas ma swój własny, specyficzny „młotek”, którym wbija wszystkie gwoździe, najczęściej w jeden sprawdzony wcześniej sposób. 
Najczęściej młotek ten nabywamy poprzez budowanie naszego zawodowego doświadczenia, wykształcenia, bańki informacyjnej, w której funkcjonujemy. Jakkolwiek postępowym towarzystwem się nie otaczamy i jak innowacyjne nie są lektury, które czytamy, wpadamy w pułapki błędów poznawczych, heurystyk i zakrzywień, a przez to wielu z nas staje się zachowawczymi i powtarzalnymi w swoich decyzjach marketingowych. 
W jednym z warszawskim domów mediowych powstaje właśnie badanie, które jasno pokazuje, że te reklamy, które odniosły największy sukces (proporcjonalnie do GRPS), największą zapamiętywalność i są przez odbiorców odbierane najlepiej, to te, które są nieszablonowe i zawierają element humorystyczny lub zaskakujący. Nie mogę się doczekać publikacji tego badania, ponieważ dla mnie i dla Good Division będzie to kolejny argument, za pomocą którego będziemy mogli przekonywać klientów do tego, aby odważyli się wyjść poza ramy bezpiecznej komunikacji z rynkiem i zaproponowali coś, co nie tylko pozwoli się wyróżnić, ale...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy