Dynamika wzrostu daje szansę zupełnie nowym podmiotom na szybkie osiągnięcie sukcesu, a tym, które istniały dotychczas, umożliwia znaczące zwiększenie przychodów. Jednak wraz ze wzrostem wartości rynku rosną potrzeby polskiego klienta kupującego online. Digital customer, którego ścieżka zakupowa coraz częściej rozpoczyna się i kończy online, stał się bardziej wymagający i niecierpliwy niż kiedykolwiek wcześniej [3].
POLECAMY
A narzędzia digital marketingu, zarówno te emisyjne, jak i analityczne, jak nigdy dotąd pozwalają odpowiedzieć na jego oczekiwania. Umiejętne połączenie trzech elementów: strategii marketingowej skoncentrowanej na potrzebach klienta, performance podporządkowanego wcześniej nakreślonej strategii oraz zaawansowanej analityki może doprowadzić Cię do sukcesu. Jak zatem powinieneś wykorzystać digital marketing, żeby osiągnąć cele i zwiększać przychody swojego e-sklepu?
Zacznijmy od lejka
Kluczem do sukcesu jest rozpoznanie etapu ścieżki zakupowej, na której w danej chwili znajduje się Twój digital customer. Wykorzystując dane o swoich klientach (zarówno te 1st party zebrane w CRM, jak i 3rd party, dostarczane przez firmy zewnętrzne czy dostępne w narzędziach emisyjnych), możesz przyporządkować ich do jednego z czterech poziomów lejka marketingowego.
Pierwszym z nich jest świadomość istnienia marki, produktu lub usługi. Do tego poziomu lejka przypisz klientów będących w Twojej grupie docelowej, takich, którzy w przyszłości mogą być zainteresowani zakupem w Twoim sklepie. Drugi poziom to rozważenie zakupu. Tutaj...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!