Przepis na performance dla e-sklepu

Marketing i sprzedaż

Rosnąca wartość rynku e-commerce świadczy o tym, że kochamy zakupy online. Całodobowa dostępność, wygoda, rabaty i szybkość procesu przekonały dotychczas ok. 15 mln Polaków do zakupów przez internet [1]. Już teraz nasz rodzimy rynek e-commerce wart jest 40 mld zł, a jego perspektywy są bardzo optymistyczne. Szacuje się, że w 2020 r. jego wartość sięgnie 70 mld zł [2].

Dynamika wzrostu daje szansę zupełnie nowym podmiotom na szybkie osiągnięcie sukcesu, a tym, które istniały dotychczas, umożliwia znaczące zwiększenie przychodów. Jednak wraz ze wzrostem wartości rynku rosną potrzeby polskiego klienta kupującego online. Digital customer, którego ścieżka zakupowa coraz częściej rozpoczyna się i kończy online, stał się bardziej wymagający i niecierpliwy niż kiedykolwiek wcześniej [3]. 

POLECAMY

A narzędzia digital marketingu, zarówno te emisyjne, jak i analityczne, jak nigdy dotąd pozwalają odpowiedzieć na jego oczekiwania. Umiejętne połączenie trzech elementów: strategii marketingowej skoncentrowanej na potrzebach klienta, performance podporządkowanego wcześniej nakreślonej strategii oraz zaawansowanej analityki może doprowadzić Cię do sukcesu. Jak zatem powinieneś wykorzystać digital marketing, żeby osiągnąć cele i zwiększać przychody swojego e-sklepu?

Zacznijmy od lejka

Kluczem do sukcesu jest rozpoznanie etapu ścieżki zakupowej, na której w danej chwili znajduje się Twój digital customer. Wykorzystując dane o swoich klientach (zarówno te 1st party zebrane w CRM, jak i 3rd party, dostarczane przez firmy zewnętrzne czy dostępne w narzędziach emisyjnych), możesz przyporządkować ich do jednego z czterech poziomów lejka marketingowego.

Pierwszym z nich jest świadomość istnienia marki, produktu lub usługi. Do tego poziomu lejka przypisz klientów będących w Twojej grupie docelowej, takich, którzy w przyszłości mogą być zainteresowani zakupem w Twoim sklepie. Drugi poziom to rozważenie zakupu. Tutaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy