Co jest w takim razie najważniejsze przy projektowaniu kreacji sprzedażowych? Przede wszystkim trzeba się zastanowić, jaki jest ich cel:
POLECAMY
- sprzedaż,
- pozostawienie leada, w sytuacji gdy proces sprzedaży zamykany jest na dalszym etapie – np. offline – przez telefon.
W zależności od tego, jakie mamy cele, kreacje wymagają osobnego podejścia.
Kreacje dla e-commerce
Najczęstszy problem – zwłaszcza w przypadku początkujących sklepów internetowych – to projektowanie kreacji po prostu promujących sklep, czyli brandingowych.
Rys. 1. Baner 750 × 200 dla marki fashion: atrakcyjne zdjęcie, atrakcyjny produkt, cena i CTA
Rys. 2. Baner 1200 × 628 dla sklepu z obuwiem: konkretny przekaz dla grupy docelowej + benefity + produkt + CTA
Komunikowanie benefitów
Prezentując na banerze benefity (Unique Selling Proposition) staraj się ograniczyć do 1. Pamiętaj, że istnieje coś takiego jak „banner blindeness” (ślepota banerowa), do tego percepcja usera jest na tyle ograniczona, że nie przetworzy on zbyt wielu komunikatów jednocześnie na banerze. Dlatego warto testować, który z benefitów i komunikatów jest najważniejszy, tzn. ściąga najlepszą grupę docelową, która najlepiej konwertuje na sprzedaż.
Landing page to co innego – tu możemy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!