Projektowanie sprzedażowych kreacji banerowych – o czym pamiętać, a czego unikać?

Temat numeru Skuteczna sprzedaż w internecie dla małej i średniej firmy

W

dobie sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego optymalizacja mediowa oraz dotarcie do grupy docelowej przestaje być największym wyzwaniem. Mamy coraz skuteczniejsze dane, skuteczniejsze algorytmy optymalizujące, ale kreacja jest czymś, co jeszcze długo pozostanie ludzką domeną. Nawet jeżeli optymalizacja kreacji już teraz realizowana jest przez algorytmy, to podstawową bazę projektuje nadal człowiek. W przyszłości to kreacja i komunikacja będą największym wyróżnikiem kampanii i będą najbardziej wpływać na konwersję.

Co jest w takim razie najważniejsze przy projektowaniu kreacji sprzedażowych? Przede wszystkim trzeba się zastanowić, jaki jest ich cel:

POLECAMY

  1. sprzedaż,
  2. pozostawienie leada, w sytuacji gdy proces sprzedaży zamykany jest na dalszym etapie – np. offline – przez telefon.

W zależności od tego, jakie mamy cele, kreacje wymagają osobnego podejścia.

Kreacje dla e-commerce

Najczęstszy problem – zwłaszcza w przypadku początkujących sklepów internetowych – to projektowanie kreacji po prostu promujących sklep, czyli brandingowych.

Rys. 1. Baner 750 × 200 dla marki fashion: atrakcyjne zdjęcie, atrakcyjny produkt, cena i CTA

 

Rys. 2. Baner 1200 × 628 dla sklepu z obuwiem: konkretny przekaz dla grupy docelowej + benefity + produkt + CTA

 

Komunikowanie benefitów

Prezentując na banerze benefity (Unique Selling Proposition) staraj się ograniczyć do 1. Pamiętaj, że istnieje coś takiego jak „banner blindeness” (ślepota banerowa), do tego percepcja usera jest na tyle ograniczona, że nie przetworzy on zbyt wielu komunikatów jednocześnie na banerze. Dlatego warto testować, który z benefitów i komunikatów jest najważniejszy, tzn. ściąga najlepszą grupę docelową, która najlepiej konwertuje na sprzedaż.

Landing page to co innego – tu możemy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy