Projektowanie pozytywnego UX aplikacji mobilnej Jak sprawić, aby użytkownicy ją pokochali?

UX/UI

Pierwszy krok w projektowaniu aplikacji mobilnej nie wymaga żadnych umiejętności technicznych. Mimo to jest on zdecydowanie najtrudniejszy. Jest nim wypracowanie odpowiedniego pomysłu na samą aplikację. W tym momencie w Sklepie Google dostępnych jest ponad 2 miliony aplikacji, z których być może nawet kilka tysięcy stanowić będzie Twoją pośrednią albo bezpośrednią konkurencję.

Dlatego też podstawową zasadę w projektowaniu aplikacji stanowią poniższe wskazówki.

Wyróżnij się 

Musisz pamiętać o tym, że Twoja aplikacja, czy to w Sklepie Google, czy w iTunes, zawsze będzie ulokowana tuż obok swojej bezpośredniej konkurencji. 

POLECAMY

Tym istotniejsze jest więc, by już w pierwszym etapie jej tworzenia położyć nacisk na wypracowanie odpowiednio jasnego USP (Unique Selling Proposition), a więc kluczowej propozycji wartości dla jej użytkownika. Zanim rozpoczniesz projektowanie, musisz tę kwestię naprawdę mocno przemyśleć. Zaproś wszystkich interesariuszy projektu i przedyskutujcie ten temat najlepiej w formie warsztatu. Zastanówcie się nad realną potrzebą, jaką Twoja aplikacja ma zaspokajać. Możesz w tym celu wykorzystać choćby takie narzędzie jak Value Proposition Canvas (rys. 1). Za jego pomocą w prosty sposób określicie potrzeby użytkowników oraz sposoby ich zaspokojenia w projektowanej aplikacji. 

„Użytkownicy wypróbowują wiele rozwiązań, ale decyzję o dalszym korzystaniu z danej aplikacji podejmują w ciągu 3–7 dni od jej zainstalowania. Niezwykle istotne jest więc utrzymanie zainteresowania użytkownika przez co najmniej tydzień, od pierwszego uruchomienia aplikacji”.

Ankit Jain (CEO, Quettra Inc.) Link: //bit.ly/1MJY1qz

Nie komplikuj

Aplikacja mobilna powinna być jak najprostsza w użyciu. Skup się na tym, by podstawowe funkcje były łatwo dostępne, a ich użytkow...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy