Jak projektować nowoczesne serwisy informacyjne?

UX/UI

Kochamy powielać sprawdzone schematy, bo jest to bezpieczne, daje szybkie efekty, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Robimy to w wielu dziedzinach biznesu oraz w każdej dziedzinie życia. Trzymając się tych schematów, upraszczamy sobie funkcjonowanie i nie musimy codziennie zadawać tych samych pytań. Ale czy trwanie w tym jest na pewno dobre? Specyfika konsumpcji treści dynamicznie się zmienia, użytkownik i jego otoczenie stawiają przed nami coraz to nowe wyzwania, dlatego ryzyko i odwaga ze strony wydawców są dziś konieczne. Przyszedł czas definiowania mediów na nowo.

Organizujemy spotkania, bo przecież taki sposób rozwiązywania korporacyjnych problemów najlepiej się sprawdza od lat. Czytamy książki, bo takie przyswajanie wiedzy znamy od pierwszej dekady naszego życia. Idąc dalej… jeździmy do pracy samochodami, bo nikt wciąż nie opatentował bardziej dogodnego środka transportu, a przed słońcem chowamy się pod parasolem, bo jest to bezpieczna i sprawdzona ochrona. Do takiego funkcjonowania jesteśmy przyzwyczajeni od zawsze, nic więc dziwnego, że rynek mediów został ułożony w ten sam sposób. Czasem warto jednak zatrzymać się i zastanowić. Być może powielanie tych samych zachowań wciąż na nowo sprawia, że straciliśmy z oka najważniejsze: użytkownika.

POLECAMY

Nowy układ treści

Niestety nadal, w niektórych przypadkach, to, jak budowane są strony główne serwisów newsowych na całym świecie, wywodzi się z początków XX w. To, co obserwujemy wśród internetowych wersji nawet najważniejszych dzienników na świecie wygląda jak pierwsza strona wydania papierowego, sprzed wielu lat. 

Papier jest cenny, miejsce na pierwszej stronie bardzo ograniczone. To nijak się ma do cyfrowych treści na monitorze. Piksele nie są tak kosztowne jak papier, a pojemność strony głównej nie jest ograniczona.

A jednak wciąż powielane są stare schematy myślenia o layoucie strony, a projektanci starają się zapełnić każdą wolną przestrzeń na ekranie. 

Dlaczego świat serwisów informacyjnych potrzebuje rewolucji?

  1. Zmieniło się nasze otoczenie. Za sprawą mediów społecznościowych dzisiaj wszyscy jesteśmy twórcami treści (wszak „od ręki” możemy  zacząć publikować na nowym blogu czy profilu na Instagramie).
  2. Zwielokrotniła się liczba informacji. W internecie znajdziemy wiele replikacji i powielonych treści, które docierają do nas z różnych źródeł, także przez znajomych.
  3. Radykalna zmiana społeczno-technologiczna informacji wpłynęła n...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy