Dołącz do czytelników
Brak wyników

Potencjał reklamowy MMS i jego wpływ na sprzedaż

Artykuł | 9 listopada 2018 | NR 41
109

Spektakularne sukcesy dużych marek wykorzystujących MMS-y potwierdzają, że to skuteczna forma promocji, choć jej potencjał jest przez wielu marketerów niedoceniany. Zamiast poszukiwać nietypowych rozwiązań komunikacyjnych i prześcigać się w coraz nowszych pomysłach, warto wziąć pod lupę te jeszcze nie do końca odkryte i przyjrzeć się, co obecnie mają do zaoferowania. W erze reklam mobilnych komunikacja MMS ma mocną pozycję, a co ważniejsze – MMS reklamowy działa.

Uzależnienie od smartfonów – dane

Bez wątpienia żyjemy w czasach mobile. Mobilesquared (2017), firma badająca rynek komórkowy, podaje, że nawet 90% wiadomości MMS odczytywanych jest przez odbiorców natychmiast po ich otrzymaniu; 30% klientów nawiązuje interakcje z markami za pomocą wiadomości na telefon, 65% użytkowników smartfonów sprawdza swoje urządzenia maksymalnie do 15 minut od przebudzenia, a 41% milenialsów kupuje produkty, korzystając z telefonów komórkowych. Podczas gdy liczba wszystkich wysłanych SMS-ów utrzymuje się z roku na rok na podobnym poziomie, liczba MMS-ów rośnie w zdwojonym tempie. W takich realiach trudno ignorować ich reklamową siłę.

MMS: 

  • Daje możliwość dodania tematu wiadomości, czyli dodatkowe narzędzie zachęcające do odczytania wiadomości.
  • Średni CTR w kampanii MMS wynosi 15% (dane: REDLINK).
  • Kampanie MMS mają o 300% większe zaangażowanie odbiorców niż te oparte na samej komunikacji tekstowej (dane: REDLINK).
  • Subskrybenci kampanii MMS dzielą się nimi w social mediach osiem razy częściej niż reklamowymi wiadomościami SMS.
  • 96% telefonów komórkowych ma możliwość odbierania MMS-ów (dane od polskich operatorów komórkowych).

Siła reklamowa MMS-ów

Rzućmy okiem na dane od Gleantap (2017), według których kampanie MMS mają wskaźnik open rate (otwarcia komunikatu) na poziomie 98%, co w porównaniu do innych kanałów komunikacji jest niezwykle dobrym wynikiem. W przeciwieństwie do SMS-ów, które ograniczają się do 160 znaków, MMS-y dają markom możliwość przesłania odbiorcy zarówno tekstu mającego do 5000 znaków, jak i obrazu, GIF-u, treści audio lub wideo. To szansa na pokazanie czegoś, czego sam tekst nie może przekazać. Biorąc pod uwagę fakt, że nawet 75% użytkowników smartfonów skupia się na treściach graficznych, może się okazać, że właśnie wysłanie reklamy MMS przyniesie firmie największe korzyści. 

Kiedy MMS, a kiedy SMS?

W zupełnie innych sytuacjach lepiej sprawdzają się SMS-y, a w innych wiadomości MMS. SMS-y są skuteczne przy dużych, czasowych akcjach, takich jak wyprzedaże, promocje, okazje specjalne. Marki korzystają z nich również do przypomnienia o wydarzeniu czy odbiorze zamówienia. 

MMS natomiast, dzięki warstwie graficznej, pozwala lepiej pokazać produkt. Również w przypadku dedykowanych kuponów rabatowych ma tę przewagę nad SMS-em, że cały kupon można pokazać w wiadomości, bez konieczności odsyłania do strony WWW. Słowem – MMS znacznie rozszerza możliwości kontaktu odbiorcy z marką. 

Rys. 1. MMS wysłany przez Pizza Hut

 

Rys. 2. MMS wysłany przez Taco John’s

Tylko w ubiegłym roku wysłano w Polsce 1,4 mld wiadomości MMS, czyli aż o 40% więcej niż w roku poprzednim (raport UKE, 2018). Zgodnie z prognozami taki procent wzrostu ma się utrzymywać. 

Pizza Hut, Taco John’s i BMW „umieją w reklamę”

Nic nie pokazuje lepiej możliwości reklamowych kanału niż case studies, więc przyjrzyjmy się im.

  • Pizza Hut udowodniła, że zna swoich klientów.

Trwająca 15 miesięcy kampania restauracji polegała na wykorzystaniu geolokalizacji i wysyłaniu przed kolacją, do głodnych klientów, wiadomości MMS zawierającej kupony i informacje o lokalnych promocjach.
MMS pozwolił restauracji znaleźć się we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Kampania,stała się ponad dwukrotnie efektywniejszą od reklam online, zwiększyła zamówienia online i ruch w witrynie.

  • Przyjrzyjmy się Taco John’s, marce sprzedającej meksykańskie przysmaki.

Firma pozwala klientom na zapisanie się do newslettera MMS poprzez wysłanie jednego słowa pod wskazany numer telefonu. Pierwsza wiadomość zwrotna zawiera lead magnet, którym jest kupon rabatowy. Każde kolejne to połączenie grafiki i treści, które daje możliwość kupienia zestawu ze zniżką, otrzymania w gratisie dodatków itp. Założenia kampanii są bardzo proste. Odbiorca otrzymuje jedynie cztery wiadomości w miesiącu i w każdej chwili może zrezygnować z ich otr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy