Czy korzystasz tylko z GA4? Czy czujesz się w tym narzędziu naprawdę dobrze? Jeśli na oba pytania odpowiedziałaś/odpowiedziałeś twierdząco, to czy wiesz, gdzie w GA4 znajdziesz współczynnik odrzuceń? Tak, to podchwytliwe pytanie – Bounce Rate w GA4 nie istnieje. Mamy w nim za to współczynnik zaangażowania – ER – Engagement Rate. Zresztą całe narzędzie pełne jest „pozytywnych” miar (sesje z zaangażowaniem czy samo zdarzenie engagement) – wcześniej mieliśmy „negatywny” współczynnik odrzuceń, który został zastąpiony „pozytywnym” współczynnikiem zaangażowania, w GA4 skupiamy się na pozytywach zamiast negatywów.
POLECAMY
Przejdźmy jednak do konkretów. Nasze usługi Universal Analytics przestaną rejestrować dane 1 lipca 2023 r. Co zrobić, żeby w GA4 pracowało się nam jak najefektywniej? Musimy zacząć od poprawnej migracji. Jest to bardzo ważne, bo jeśli ona pójdzie nie tak, to potem jest tylko gorzej. O samej migracji opowiem poniżej. Przyjrzyjmy się temu, jak działa GA4.
W środowisku analityków digitalowych migracja z Universal Analytics do GA4 jest porównywana ze zmianą klasycznego auta na model z automatyczną skrzynią biegów. Według mnie to przesiadka z garbusa (rocznik 1938) do najnowszej Tesli. Pytanie brzmi: gdzie ta Tesla nas zawiezie? ;) Czy wszystko skończy się dobrze? Czy może tak, jak ten odcinek „Silicon Valley”, w którym autonomiczny samochód odtransportował Jareda do zautomatyzowanej wyspy i chłopak wrócił do domu po tygodniu (odwodniony, wygłodzony i zmaltretowany psychicznie)? Jestem dobrej my...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!