Siła marki a SEO w e-commerce 2025
Siła brand search w algorytmach Google
Google coraz wyraźniej faworyzuje marki, które użytkownicy aktywnie wyszukują po nazwie. W praktyce oznacza to, że frazy zawierające brand (np. „Nike buty”) mogą odgrywać istotną rolę w strategii pozycjonowania w porównaniu z bardziej ogólnymi zapytaniami. To nie przypadek – algorytmy Google premiują firmy, które budują lojalność klientów i posiadają silną obecność w świadomości konsumentów.
Dla e-commerce oznacza to jedno: inwestowanie w SEO nie może ograniczać się wyłącznie do optymalizacji pod frazy produktowe. Kluczowe jest budowanie silnej marki, której nazwa sama w sobie staje się synonimem jakości, zaufania i unikalnej wartości dla klientów.
POLECAMY
SEO a budowanie autorytetu marki
W 2025 r. liczy się nie tylko liczba linków, ale przede wszystkim ich jakość. Kluczowe w budowaniu autorytetu marki są linki z wiarygodnych, renomowanych źródeł – im bardziej autorytatywne strony prowadzą do Twojej witryny, tym większą wartość zyskuje ona w oczach Google.
Jednak SEO to znacznie więcej niż link building i optymalizacja techniczna. Google ocenia autorytet nie tylko na podstawie linków, ale także sygnałów behawioralnych – spójności komunikacji, rozpoznawalności oraz interakcji użytkowników. Co to oznacza w praktyce?
- Wartościowe treści – blogi, poradniki i materiały eksperckie w kontekście do sprzedawanych produktów budują wizerunek marki jako lidera w branży, a także zwiększają liczbę zapytań brandowych.
- Public relations i wzmianki w sieci – p...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!