O programmatic buying i jego akronimach
Model oparty jest na Real-Time Biddingu (poprzednio OpenRTB Consortium) – inicjatywie branżowej założonej w listopadzie 2010 r. przez firmy technologiczne oferujące narzędzia dla agencji (Demand-Side Platforms – DSP) i wydawców (Supply-Side Platforms – SSP). Wówczas to stworzono nową specyfikację API – OpenRTB 1.0, która dzięki wypracowaniu otwartego standardu, znacząco przyspieszyła rozwój technologii i całego rynku.
Protokół od początku umożliwiał transakcje w dwóch podstawowych modelach: open market (OM) i private marketplace (PMP). Obecnie model PMP dopuszcza dwie opcje: transakcje ze stałą stawką (tzw. fixed price deal, preferred deal – PD) lub transakcje ze stawką aukcyjną (private auction – PA) dla zawężonej listy kupujących. Każdy z wymienionych modeli zakłada brak gwarancji dla zaoferowanej oraz zakupionej liczby odsłon.
POLECAMY
Rola i popularność Private Marketplace
Rosnąca popularność PMP w Polsce jest faktem, a świadczy o niej zmieniający się procentowy udział budżetów realizowanych w tym modelu jako część całości rosnących...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!