O płatnej i bezpłatnej komunikacji sklepów na Facebooku

Temat numeru

Media społecznościowe ostatnimi czasy to jeden z głównych tematów związanych z obecnością marek w internecie. Na początku chciałbym zwrócić uwagę, że cały ten marketingowy boom na social media pojawił się w Polsce jakieś 7-8 lat temu, gdy firmy zaczęły robić pierwsze kampanie na naszych rodzimych serwisach społecznościowych (blip, flaker, grono, nk). Jednak dopiero po wejściu Facebooka na polski rynek, zaczęła się ciekawa rewolucja spowodowana m.in. tym, że już od samego początku Facebook miał mocno sprecyzowane formaty reklamowe i to, jak można na nim działać, będąc marką.

To, jak media społecznościowe zmieniły świat normalnych ludzi, spowodowało również spore zmiany w życiu marek. Wiele z nich zaczęło się pojawiać na Facebooku, bo uważało to za konieczność. Od kilku lat na każdej konferencji, na której poruszane są jakiekolwiek tematy związane z social media, mówi się o tym, jak bardzo jest to ważne, jak bez nich nie da się żyć, jak bardzo odmieniło to życie marek, bo teraz zwykły szary Kowalski może napisać do marki na Facebooku i otrzyma odpowiedź. Wielcy guru marketingu wymyślają co chwila nowe odkrywcze cytaty o tym, jak bardzo ważny jest to kanał i jak wiele może wnieść do życia marki. Prawda jest jednak taka, że w przypadku 99% produktów, które masz do zaoferowania, te wszystkie złote myśli i porady nie mają żadnego sensu. Oto przykład: „You can use social media to turn strangers into friends, friends into customers and customers into salespeople” – Seth Godin. W przypadku działalności jakiejkolwiek marki na Facebooku najważniejsze jest to, żeby dopasować się do grupy docelowej, a nie na ślepo brnąć w cytaty „mądrych ludzi”. 

POLECAMY

Sklepy internetowe to dość ciekawy temat również w mediach społecznościowych, bo co taki sklep może robić na Facebooku?

  1. Może założyć pro...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy