To, jak media społecznościowe zmieniły świat normalnych ludzi, spowodowało również spore zmiany w życiu marek. Wiele z nich zaczęło się pojawiać na Facebooku, bo uważało to za konieczność. Od kilku lat na każdej konferencji, na której poruszane są jakiekolwiek tematy związane z social media, mówi się o tym, jak bardzo jest to ważne, jak bez nich nie da się żyć, jak bardzo odmieniło to życie marek, bo teraz zwykły szary Kowalski może napisać do marki na Facebooku i otrzyma odpowiedź. Wielcy guru marketingu wymyślają co chwila nowe odkrywcze cytaty o tym, jak bardzo ważny jest to kanał i jak wiele może wnieść do życia marki. Prawda jest jednak taka, że w przypadku 99% produktów, które masz do zaoferowania, te wszystkie złote myśli i porady nie mają żadnego sensu. Oto przykład: „You can use social media to turn strangers into friends, friends into customers and customers into salespeople” – Seth Godin. W przypadku działalności jakiejkolwiek marki na Facebooku najważniejsze jest to, żeby dopasować się do grupy docelowej, a nie na ślepo brnąć w cytaty „mądrych ludzi”.
POLECAMY
Sklepy internetowe to dość ciekawy temat również w mediach społecznościowych, bo co taki sklep może robić na Facebooku?
- Może założyć pr...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!