Dołącz do czytelników
Brak wyników

O czym zapomniał H&M w nowej aplikacji mobilnej?

Artykuł | 22 grudnia 2018 | NR 28
106

Nowa aplikacja mobilna H&M jest już dostępna. Akcja promocyjna aplikacji trwała w online od 4 do 8 maja, a w sklepach stacjonarnych do 15 maja. Sklepy H&M oferują dostęp do darmowego Wi-Fi, co ułatwia cały proces. Pobierając aplikację otrzymywaliśmy prezent – 
20% rabatu na wszystkie produkty.

Obecność w H&M Club to dostęp do rabatów, inspiracji i aktualności ze świata mody. Aplikacja pełni funkcję programu lojalnościowego. Za każde zakupy otrzymujemy punkty, którymi możemy płacić za kolejne zakupy lub brać udział w konkursach, rywalizując o zaproszenia na pokazy mody czy imprezy w strefie dla VIP-ów np. H&M Loves Music Warsaw.

Aplikacja umożliwia też odnalezienie najbliższego sklepu H&M dzięki GPS, skanowania produktów w sklepie, tworzenia własnej listy zakupowej i ostatecznie dokonania zakupu. Aplikacja jest darmowa i dostępna na iOS i Androida.

A co by było gdyby marka H&M zdecydowała się na zainstalowanie beaconów i połączenie tej technologii ze swoją aplikacją?

Aplikacja H&M zainspirowała zespół Linteri do przygotowania listy takich korzyści. Oto nasze pomysły:

Program lojalnościowy powiązany z aktywnością użytkowników

Informacje o konsumenckich zachowaniach stanowią wartościowe dane dla retailerów. Wykorzystując beacony, można zachęcić ludzi do regularnego odwiedzania sklepu poprzez oferowanie im rabatów na wybrane grupy produktów. Rabaty te byłyby oferowane za każdą pierwszą wizytę każdego dnia. Taka mechanika dodatkowo promuje pobieranie aplikacji mobilnej oraz włączanie Bluetooth w smartfonie. Technikę tę z sukcesem wykorzystało Macy’s we współpracy z aplikacją Shopkick – klienci wchodzący w interakcję z aplikacją mobilną i beaconami zostawiali w sklepach dwa razy więcej pieniędzy niż „tradycyjni”.

Rysunek 1. Źródło: jakubwozniak.com

 

Rysunek 2. Źródło: jakubwozniak.com

 

Korzyści:

  • zwiększona odwiedzalność sklepów fizycznych,
  • możliwość informowania klientów o promocjach w sklepie,
  • aktywacja mobilnych użytkowników i zachęcenie do włączenia Bluetooth, co pozwala personalizować komunikacjędzięki pozostawianym danym.

 
Grywalizacja z wykorzystaniem beaconów

Jeśli chcemy wciągnąć konsumenta do sklepu i zaangażować go w proces odkrywania oferty, możemy umieścić rabaty w sklepie.

Przykład:

  1. Osoby wchodzące do salonów H&M wyświetlają interaktywną mapę sklepu pokazującą przybliżone położenie ukrytych zniżek.
  2. Na zasadzie mechanizmu „ciepło – zimno”, aplikacja w połączeniu z informacją o lokalizacji na bieżąco podpowiada, czy idziemy w dobrym kierunku.
  3. Po odnalezieniu właściwej sekcji uaktywnia się informacja, w którym z miejsc może być ukryta zniżka.
  4. Po odnalezieniu miejsca, na ekranie pojawia się rabat zniżkowy w formie kodu (QR lub kreskowego). 
  5. Uzyskanym kodem możemy również podzielić się, wysyłając go trzem wybranym znajomym  lub w mediach społecznościowych.

Przykładem aplikacji, która realizuje podobną funkcjonalność, jest Frenzi. We Frenzi użytkownicy otrzymują do rozwiązania zagadki logiczne – im szybciej je rozwiążą, tym większy rabat. Quizy polegają na znalezieniu różnic pomiędzy obrazkami czy udzieleniu odpowiedzi na pytania.

Korzyści:

  • zachęcanie klientów do częstszych wizyt,
  • uatrakcyjnienie doświadczenia zakupowego przez wprowadzenie grywalizacji, 
  • zdobywanie nowych klientów poprzez możliwość współdzielenia odkrywanych specjalnych ofert.

Konsument jako medium

Jeśli rabat otrzyma konsument, mamy zadowolonego klienta. Ale jeśli ten sam konsument podzieli się informacją o rabacie ze znajomymi, mamy nowych klientów! Dlatego H&M za pomocą prostej funkcjonalności typu „podziel się znalezionym rabatem ze znajomymi” mógłby wykorzystać siłę sieci społecznościowych.

Korzyści:

  • wykorzystanie siły istniejącej sieci społecznościowej i mechanizmów wirusowych w postaci wynagrodzenia za akcję obu stron.

 
Social shopping

Dalsze wykorzystanie konsumenta jako medium oraz sieci społecznościowych mogłoby opierać się na funkcjonalności dzielenia się w social media ze znajomymi ciekawymi ubraniami, które znaleźliśmy w trakcie wizyty w sklepie. Zdjęcie może zostać dzięki beaconom dodatkowo automatycznie otagowane miejscem, w którym zostało zrobione, a liczba zebranych polubień może przekładać się na rabat. Przy wykorzystaniu mechanizmu „Buyable Pins” można umożliwić zakup produktu bezpośrednio w aplikacji.

Przykładem aplikacji, która realizuje podobną funkcjonalność, jest LoveList.

Korzyści:

  • wykorzystanie trendu publikowania zdjęć w sieciach Pinterest i Instagram – odwiedziny w sklepie,
  • potraktowanie asortymentu sklepowego jak tablic poprzez dodanie możliwości „polubienia” produktów, 
  • wykorzystanie elemen...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy