Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowości na Facebooku
6 gotowych pomysłów na kampanie reklamowe 2017

Artykuł | 10 stycznia 2019 | NR 31
148

Ostatnie miesiące to prawdziwy raj dla marketingowców aktywnie korzystających z marketingu na Facebooku. Reklama w Messengerze, docieranie do aktywnych fanów własnego fanpage’a, moduł sklepowy i cele reklamowe, które pozwalają obniżyć koszty. Nie jest łatwo nadążyć za wszystkim, ale zdecydowanie się to opłaca. Przedstawię przegląd najciekawszych aktualnie opcji. 

1. Reklama wyświetlająca się w Messengerze

To właściwie wiadomość sponsorowana. Przed kliknięciem wygląda tak:

 

Po kliknięciu użytkownik widzi wiadomość, którą przygotowaliśmy. Może zawierać link:


Miejsce wyświetlania „Messenger” można wybrać w ramach celu „Skieruj ludzi do miejsca docelowego na Facebooku lub poza nim” (na niektórych kontach określany jest jako „Ruch”), na poziomie zestawu reklam:

Rys. 3. Wybór celu „Messenger”

 

 „Tylko tam jeszcze reklam brakowało” – powie ktoś… i będzie miał rację. Na szczęście (dla użytkownika) odbiorcami takiej akcji mogą być wyłącznie osoby, które pisały wcześniej na fanpage’u. To więc tak naprawdę rodzaj remarketingu – „remarketing messengerowy”.

Istnieje też co prawda możliwość przeprowadzenia takiej akcji (polegającej na masowym wysłaniu wiadomości) bezpłatnie, ale wymaga ona od firmy skonfigurowania bota (automatu), który będzie odpowiadał na co najmniej niektóre wiadomości potencjalnych klientów na fanpage’u i jest ograniczona do osób, które napisały do firmy dopiero po skonfigurowaniu bota. Reklama płatna w Messengerze ma więc sens.

Co ciekawe, w listopadzie wiadomości sponsorowane wprowadził także LinkedIn (//bit.ly/LinkedinMail). Tam jednak koszt wysłania jednego maila to ok. 2 zł, więc dużo drożej niż na FB. Więcej na ten temat: //bit.ly/ReklamaWmessengerze.

2. Reklama kierująca do Messengera

Na pozór brzmi podobnie, ale to coś zupełnie innego. Skoro „remarketing messengerowy” dotyczy tylko osób, które wysłały wcześniej wiadomość do firmy, to warto zwiększyć liczbę otrzymywanych wiadomości. Temu służy ten format reklamowy. Po kliknięciu użytkownik przechodzi do rozmowy z fanpage’em, widzi też przygotowaną przez firmę wiadomość.

Przykład wpisu: //bit.ly/WyslijWiadomosc.
Taką akcję również ustawiamy w ramach celu, o którym pisałem powyżej, ale nie na poziomie zestawu, a na poziomie reklamy.

Rys. 4. Przykład wiadomości na fanpage 

 

Rys. 5. Wybór celu reklamowego „Messenger”

 

3. Nowe formaty wpisów

Akcja zbierająca adresy e-mail lub numery telefonów bezpośrednio na FB? A może kierująca użytkownika do nawigacji Google Maps, z ustawionym przez reklamodawcę adresem docelowym lub powodująca, że użytkownik widzi po kliknięciu numer telefonu, zupełnie jakby wybrał go przed chwilą na swoim smartfonie? Wszystko to jest już od jakiegoś czasu dostępne w kampaniach reklamowych (a także jako bezpłatne wpisy, jeżeli ktoś potrafi delikatnie obejść system). Teraz te opcje pojawiają się też bezpośrednio na fanpage’u. Superułatwienie i dobry ruch FB.

Przykładowe posty:

  • Zbieranie kontaktów: //bit.ly/PozyskiwanieKontaktowFB.
  • Kierowanie do nawigacji: //bit.ly/JakDojechac.

Rys. 6. Formaty wpisów 

 

4. Docieranie do aktywnych (i nieaktywnych) fanów własnego fanpage’a

To świetna nowość, żeby nie powiedzieć rewolucja! Koniecznie sprawdźcie, czy macie ją już u siebie. Polega na możliwości utworzenia tzw. niestandardowych grup odbiorców, składających się z osób, które wykonały już jakąś akcję na fanpage’u. Grupy tego typu zazwyczaj działają najlepiej: mamy możliwość docierać do osób, które wyraziły już swoje zainteresowanie i co najmniej kojarzą firmę. 
Do tej pory istniała możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców spośród osób, które znajdowały się w bazie kontaktów firmy, odwiedziły stronę www firmy lub jej konkretne podstrony. Osób, które obejrzały określoną część wybranego materiału wideo, odbiorców reagujących na formularz kontaktowy oraz odbiorców postów-kanw. Ale najlepsze nadeszło dopiero teraz.

Na czym to polega? 

Facebookowe „Page Engagement Custom Audiences” pozwalają reklamodawcom utworzyć grupę opartą na zaangażowaniu na ich fanpage’u.  Są to grupy: 

  • Wszystkich osób zaangażowanych na fanpage’u, czyli tych, którzy odwiedzili fanpage i obejrzeli wideo, pozostawili reakcję pod postem, reklamą lub wysłali wiadomość.
  • Wszystkich odwiedzających fanpage, czyli osób, które odwiedziły fanpage, bez względu na podjęte (albo niepodjęte) przez nich akcje.
  • Osób reagujących w dowolny post lub reklamę, czyli wyłącznie tych osób, które podjęły akcję wobec posta lub reklamy. Zaangażowanie to reakcje, udostępnienia, komentarze, kliknięcia linków oraz przesunięcia „karuzeli”.
  • Osób klikających przycisk CTA na fanpage’u, czyli osób, które kliknęły w przycisk call to action dodany na zdjęciu w tle.
  • Osób, które kontaktowały się ze stroną przez wiadomość prywatną, czyli wszystkich, którzy wysłali wiadomość do strony. 
  • Osób, które zapisały na później dowolny post z fanpage’a, czyli wykorzystały funkcję „Zapisz” wobec dowolnego posta na fanpage’u albo całego fanpage’a. 

Zaangażowanie może obejmować okres od 1 do 365 dni. W związku z tym możemy tworzyć wiele różnorodnych kombinacji. „Viralowy” post, który udało Wam się opublikować w styczniu? Teraz możesz dotrzeć do wszystkich osób, które na niego zareagowały. A może chcecie „obudzić” nieaktywnych fanów? Wystarczy stworzyć grupę aktywnych i tworząc zestaw reklam, określić grupę jako wszyscy minus aktywni. 

Jak to zrobić? 

Rys. 7. Zakładka „Grupa odbiorców” 

 

Żeby utworzyć grupę, musimy przejść do zakładki Grupy Odbiorców: facebook.com/ads/manager/audiences, a następnie wybrać opcję Utwórz grupę odbiorców > Grupy niestandardowych odbiorców.

Kolejny krok to wybranie opcji Zaangażowanie na Facebooku.

 

Rys. 8. Zaangażowanie na Facebooku 

 

I Strona:

Rys. 9. Rodzaj aktywności Facebooku 

 

Teraz utwórzmy grupę odbiorców. W wyświetlonym oknie wypełniamy wszystkie pola, wybieramy fanpage, rodzaj zaangażowania, liczbę dni oraz nazywamy naszą grupę odbiorców. Ostatni krok stanowi kliknięcie niebieskiego przycisku „Utwórz” w prawym dolnym rogu i gotowe! 

Rys. 10. Opcja tworzenia grupy odbiorców 

 

WAŻNE: Pamiętajcie, że aby utworzyć taką grupę odbiorców, musicie być administratorami danego fanpage’a.

Przykładowe grupy

W ciągu ostatniego roku wychodzi nam (liczby d...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy