1. Reklama wyświetlająca się w Messengerze
To właściwie wiadomość sponsorowana. Przed kliknięciem wygląda tak:
POLECAMY
Po kliknięciu użytkownik widzi wiadomość, którą przygotowaliśmy. Może zawierać link:
Miejsce wyświetlania „Messenger” można wybrać w ramach celu „Skieruj ludzi do miejsca docelowego na Facebooku lub poza nim” (na niektórych kontach określany jest jako „Ruch”), na poziomie zestawu reklam:
Rys. 3. Wybór celu „Messenger”
„Tylko tam jeszcze reklam brakowało” – powie ktoś… i będzie miał rację. Na szczęście (dla użytkownika) odbiorcami takiej akcji mogą być wyłącznie osoby, które pisały wcześniej na fanpage’u. To więc tak naprawdę rodzaj remarketingu – „remarketing messengerowy”.
Istnieje też co prawda możliwość przeprowadzenia takiej akcji (polegającej na masowym wysłaniu wiadomości) bezpłatnie, ale wymaga ona od firmy skonfigurowania bota (automatu), który będzie odpowiadał na co najmniej niektóre wiadomości potencjalnych klientów na fanpage’u i jest ograniczona do osób, które napisały do firmy dopiero po skonfigurowaniu bota. Reklama płatna w Messengerze ma więc sens.
Co ciekawe, w listopadzie wiadomości sponsorowane wprowadził także LinkedIn (//bit.ly/LinkedinMail). Tam jednak koszt wysłania jednego maila to ok. 2 zł, więc dużo drożej niż na FB. Więcej na ten temat: //bit.ly/ReklamaWmessenge...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!